• Contact
  • Over Bluem
  • Connect
  • News

Contact

Neem contact op

Een vraag? Offerte ontvangen? Partner worden? U kunt ons altijd bellen. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 17:00 op

085 2220400.

Bluem Payment Services

Smallepad 30E
3811MG Amersfoort
Netherlands

+31 (0)85-2220400

werkdagen van 9.00u tot 17.00u
+31 (0)85-2220401
bij spoedzaken buiten kantooruren:

info@bluem.nl

KvK: 32081330 Amersfoort

Over Bluem

Wij zijn Bluem

Bluem is een zelfstandig Nederlandse betaal-, identiteits-, verificatie- en antifraudespecialist, gevestigd in Amersfoort en Sofia, dat haar viamijnbank cloudplatform heeft ontwikkeld voor het afhandelen van online betalingen, machtigingen, identificatie-, verificatie- & ondertekendiensten en IBAN-naam checks. Via onze software versturen bedrijven grote hoeveelheden betaalverzoeken, worden rekeningen sneller betaald, machtigingen digitaal afgegeven, rekeningnummers gecheckt en contracten digitaal getekend.

Jarenlange ervaring in de betaalwereld

Pionier in e-facturatie en e-payments. Nog voordat er sprake was van een iPhone, was Bluem al een grondlegger van de FiNBOX samen met de ABN AMRO, ING, Rabobank en PostNL. De toewijding aan betalingsverkeer, de passie voor technologie en het streven naar gebruiksgemak en alles wat daarbij hoort, zit in ons bloed. Nu met meer dan een decennium ervaring in het creëren van betaalgemak, garanderen wij een hoge kwaliteit dienstverlening en werken we tegelijkertijd aan oplossingen voor morgen.

Gebruiksgemak met merkbelevenis

Betaalspecialisten zijn er in alle soorten en maten. Wat ze gemeen hebben is dat ze bedrijven voorzien in alle betaaloplossingen. Toch houdt Bluem er een eigen filosofie op na en is daarmee uniek in de betaalwereld. Wij onderscheiden ons met gebruiksgemak en een ultieme merkbelevenis. Van betaalverzoek t/m de transactiepagina zien klanten alleen jouw merk. Wij blijven bewust op de achtergrond. Herkenning leidt tot vertrouwen en tot conversie. Daar draagt ook de uiterst gebruiksvriendelijke UI aan bij. Met de unieke 1-touch transactiepagina worden klanten letterlijk via 1-klik naar de bank geleid.

Snellere betalingen, betere machtigingen en zekerheid online

Dat zijn de pijlers waarin Bluem excelleert. Viamijnbank is hét platform dat omnichannel betalen, machtigen, identificeren (iDIN), ondertekenen en IBAN-naam checks combineert. Het wordt dagelijks gebruikt door uiteenlopende bedrijven binnen verschillende sectoren. Bluem heeft een gedegen track record opgebouwd met een sterk groeiend klantenbestand. Onze robuuste API zorgt ervoor dat onze innovatieve oplossingen simpel gekoppeld kunnen worden aan elk proces of systeem. Daarnaast werken wij met erkende branchepartners waardoor de gegevensuitwisseling met relevante applicaties via plugins gewaarborgd is. Onze passie is om online zakendoen makkelijker, goedkoper en flexibeler te maken en daarom bouwen we nog altijd hard met ons geweldige team om onze innovatieve producten nog beter te maken.

In goed gezeldschap

Wist u dat er al meer dan 500 bedrijven werken met Bluem? En dat wij miljoenen digitale rekeningen versturen en ditto betalingen verwerken? Als gecertificeerd Digital Identity Service Provider (DISP) verzorgen we voor ruim 200 partijen identiteitscontroles en dit aantal groeit hard. De IBAN-naam check en digitaal ondertekenen zijn nieuwe diensten met veel potentie. De IBAN-check ontsluiten wij als 1st PSP voor het bedrijfsleven. Veel organisaties vertrouwen Bluem hun gegevens toe. Vandaar dat wij garanderen dat alle gegevens op Europese servers in streng beveiligde en gecertificeerde ruimtes staan. Ons Cloud platform is betrouwbaar, schaalbaar en wordt gemonitord. Dit biedt jouw bedrijf dataprotectie en 24/7 beschikbaarheid. Bluem is gevestigd in Amersfoort en heeft haar softwareteam in Sofia (Bulgarije). Wil je weten hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen? Neem contact op of bekijk onze cases.

Bluem team

Rieko Kester

Directeur

Rieko is een ondernemer pur sang met een passie voor new business. Tijdens zijn studie bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit zag de eerste venture het levenslicht. Na ervaring opgedaan te hebben in business development en management consulting jobs bij o.a. KLM, Philips Thailand en KPMG Consulting is Rieko in 2000 gestart bij Bluem, tezamen met o.a. Atos Nederland en Scan Laser. Vanaf 2002 is Rieko directeur en zet hij zich in voor grootschalige adoptie van e-facturatie en e-payments. Rieko heeft diverse interbancaire functies vervuld onder auspiciën van de Betaalvereniging Nederland en NVB inzake FiNBOX.

Georg Tuparev

Senior Software Architect

Sinds 2002 is Georg werkzaam voor Bluem. Georg is een bevlogen internetveteraan en ervaren ontwikkelaar van weboplossingen in de FiNTECH wereld. Hij heeft een universitaire achtergrond en een passie voor wiskunde, natuurkunde en astronomie. Georg stuurt het softwareteam in Sofia aan en is het bruggehoofd.

Irina Popova

Senior Software Developer

Irina is sinds 2002 werkzaam voor Bluem en is hoofdontwikkelaar. Zij stuurt en coacht het software developmentteam in Sofia.

Marcello Luppi

Designer

Marcello ambieert eenvoudige, elegante, prijswinnende gebruikersinterfaces; vloeiende en intuitieve interactieontwerpen; originele en boeiende afbeeldingen met zorg, passie en creativiteit. Een van zijn creaties, Agenda, heeft in 2018 de Apple Design Award gewonnen. Hij gelooft dat echt geweldige designs voorkomen uit respect, vertrouwen, empathie en liefde. Hij werkt sinds 2016 samen met Bluem.

Frans Schippers

Senior System Engineer

Sinds 2007 is Frans actief voor Bluem. Data centers, hardware, OS, firewall, beveiliging en systeeminrichting behoren tot zijn aandachtsgebieden. Frans is een IT veteraan die ruimschoots zijn sporen heeft verdiend op het gebied van o.m. beveiliging, dataprotectie en system engineering.

Tom van Loon

Sales support

Tom is onze enthousiaste trainee sales support. Tijdens zijn studie Bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht heeft hij ervaring kunnen opdoen bij diverse succesvolle bedrijven. In 2017 is hij gestart bij Bluem en thans ondersteunt Tom de verkoop, marketing en communicatie naar klanten en prospects.

Todor Karastoyanov

UI Specialist

Todor is onze UI specialist die dagelijks aan de slag is met HTML, nieuwe java-scripts en andere technieken om de UI intuïtief te maken.

Iliyana Mitova-Savcheva

Operations & Database Management

Iliyana is een allround database management specialist en binnen het team verantwoordelijk voor data warehousing.

Ani Mihova

Testing

Ani is verantwoordelijk voor de acceptance testing van nieuwe releases. Daarnaast monitort ze fouten op productie. Ze werkt met een breed scala van test tools.

Vanya Lazarova

Operations & Systeem Beheer

Vanya is vanaf 2007 werkzaam voor Bluem. Vanya is verantwoordelijk voor de externe connecties, certificaat- en tokenmanagement, software deployment, testing, notificatietools en monitoring van de productiesystemen.

Antonia Toncheva

Software Developer

Tony is een junior developer in het Apps development team. Ze richt zich vooral op backend development.

Charles Parnot

Senior Software Developer

Charles is een ervaren software engineer met een scherp oog voor zowel de technische stack als het product. Hij heeft een sterke wetenschappelijke achtergrond die hij inzet in zijn creatieve analyse van de problemen waarmee hij wordt geconfronteerd. Charles is makkelijk in de omgang en doet altijd zijn best om iedereen gelukkig en productief te maken.

Boryana Pandova

UI design specialist

Boryana zorgt voor een prachtige checkout in jouw huisstijl. Oorspronkelijk een fotograaf die ook werkt als ontwerper en videograaf tussen Sofia, Berlijn en Nederland. Zwart-wit portretten en grappige manieren om diversiteit van het leven te laten zien via beeldende kunst is wat mij het meest boeit.

Laurens Uffing

Trainee (online) Sales & Marketing

Laurens is onze trainee Sales & Marketing sinds augustus 2020. Hij ondersteunt de verkoop, communicatie en verzorgt Bluem’s marketing. Tijdens zijn studie Bedrijfskunde heeft Laurens ervaring opgedaan bij organisaties zoals Kamer van Koophandel.

Bastiaan Rethmeier

Trainee Sales & Binnendienst

Bastiaan is onze trainee Sales & Marketing sinds Februari 2023.
Hij ondersteunt de verkoop, communicatie en verzorgt Bluem’s marketing.
Momenteel is hij nog bezig met de opleiding bedrijfskunde aan de hogeschool van Amsterdam.

Jorian Tuin

Trainee Sales & Binnendienst

Jorian is onze trainee Sales & Marketing sinds Februari 2023.
Hij ondersteunt de verkoop, communicatie en verzorgt Bluem’s marketing.
Momenteel is hij nog bezig met de opleiding bedrijfskunde aan de hogeschool van Utrecht.

Bluem partners

Bluem partners

Samen maken we het verschil

Een oud Chinees gezegde zegt: ‘Alleen loop je sneller, samen loop je verder’. Wij zijn ervan overtuigd dat dit waar is. En wij niet alleen. Zo werkt Bluem al jaren intensief samen met softwarebedrijven, internetbureaus en banken die allemaal hetzelfde doel hebben: organisaties helpen bij het verbeteren van het betaalgemak en online zekerheid.

Krachtige API; simpele integratie

Integreer ons viamijnbank platform in jouw SaaS oplossing zodat klanten efficiënt betalingen en machtigingen kunnen ontvangen. Of een IBAN-naam of identiteitscontrole kunnen uitvoeren. Wij houden zaken simpel. Vandaar dat de robuuste viamijnbank API al met enkele regels is te integreren.

Developer of pakketleverancier?

Wij teamen met partners om samen het betaal- en/of identificatieproces voor klanten te verbeteren. Voeg betaalkracht toe aan jouw pakket. Ontzorg bedrijven inzake geldige (zakelijke) machtigingen. Voorkom fraude met de IBAN-naam check. Of ontwikkel nieuwe diensten op onze iDIN of signing API. Wij zijn een ervaren partner met concrete oplossingen. Er blijft zo meer tijd over voor datgene wat echt belangrijk is, je eigen product. Heb je ideëen en denk je dat wij kunnen helpen? Neem contact op.

Developers

API introductie

Hier vind je een korte API introductie. Dit geeft je alvast een globaal inzicht in onze API voor de diensten: Betalen, machtigen, identificeren, ondertekenen en IBAN-naam check. De API documentatie bevat alles wat je nodig hebt om de diensten snel te implementeren of zelf te bouwen in een front-/backend. Bij Partners vind je een lijst met beschikbare pakketten en plugins die al kant-en-klaar beschikbaar zijn.

API documentatie

De API kan eenvoudig geïntegreerd worden in elk proces of systeem met enkele regels code. Vraag de API documentatie aan via info@bluem.nl. Deze technische handleiding per dienst legt uit hoe je onze API integreert en is inclusief XSD en echte voorbeelden.

API berichten

Zie hier de API berichten voor betalen, incassomachtigen, identificeren (iDIN) en ondertekenen. Let op: IBAN-naam check kent geen userinterface. De API is een directe database check bij de banken met instant antwoord.

Aanmaken transactie

- Van Merchant naar Bluem: TransactionRequest
- Van Bluem naar Merchant: TransactionResponse*

Status opvragen

- Van Merchant naar Bluem: StatusRequest
- Van Bluem naar Merchant: StatusUpdate

*Bevat transactielink waar de Merchant de klant naar toe redirect. Klant komt op de viamijnbank checkout in jouw huisstijl. Hier kiest men de bank en in de vertrouwde bankomgeving wordt de transactie bevestigd. De klant keert terug en wordt door ons redirected naar jouw website.

API kenmerken*

Realtime model: REST web service (met token of certificaat authenticatie*).
Batch model: SFTP
Language: Support XML en/of JSON
Support webhook: Bluem post StatusUpdate op een Merchant url
Checkout: Bluem verzorgt de checkout in jouw stijl
Systeem: TEST, ACCEPTATIE en PRODUCTIE omgeving beschikbaar (account aanvragen)

*Voorbeeld software library code beschikbaar.

API is flexibel

Transacties komen voort uit processen. Onze API ondersteunt daarom vele manieren van werken. Wij leggen je graag uit wat je allemaal kan doen met de API. De uitgebreide maar toch simpele API bevat ook optionele velden voor specifieke use cases. De API integreer je bijvoorbeeld met enkele regels code direct met je website, app of backend-systeem. Zo is het mogelijk om alleen transactielinks op te halen, of juist ons ook de betaalverzoeken te laten versturen. Deze flexibiliteit is jouw garantie voor een passende oplossing.

Bluem partners

Highlights van de Blog

12 Dec 2024 4 tools die elke HR-afdeling in 2025 nodig heeft

4 tools die elke HR-afdeling in 2025 nodig heeft

De wereld van Human Resources verandert razendsnel. Wat ooit een administratieve rol was, is nu een strategische functie die cruciaal is voor het succes van een organisatie. Slimme technologie speelt een sleutelrol in deze transformatie. Met de juiste tools kun je niet alleen efficiënter werken, maar ook een unieke werknemerservaring bieden. Bluem ontwikkelt innovatieve oplossingen …

Laatste resources

Online transacties en zakendoen. Een markt volop in beweging met tal van nieuwe ontwikkelingen en initiatieven in online betalen, digitaal machtigen, ondertekenen en identificatiediensten. Wij volgen de trends op de voet. Kennis die we graag met jou delen.

Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden gelden per 1 maart 2017
en vervangen eventueel eerdere voorwaarden van Bluem.

Definities

De volgende begrippen hebben in deze Algemene Voorwaarden en in de Overeenkomst de navolgende betekenis:

Bluem: gevestigd en kantoorhoudende te (3821 BB) Amersfoort aan Plotterweg 31, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 32081330;

Aansluitdocumentatie: de API; hierin staat aangegeven hoe Opdrachtgever kan koppelen met het platform van Bluem;

Account: de bij Bluem uniek aan een Opdrachtgever en/of gebruiker van Opdrachtgever gekoppelde set gegevens en waarmee Opdrachtgever bepaalde Diensten inschakelt of toegang heeft tot Software;

Abonnement: het type gebruiksrecht voor een Dienst/Software dat Opdrachtgever bij Bluem afneemt;

Bug: technische onvolkomenheid in de Dienst/Software die ingebruikname daarvan, gegeven de aard en het doel, redelijkerwijs niet in de weg staat, ter discretie van Bluem;

DashboardVMB: de door Bluem aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde webapplicatie, waarmee door Bluem geregistreerde gegevens over historische transacties zijn in te zien door Opdrachtgever en waarin bepaalde instellingen met betrekking tot de verstrekte dienstverlening door Bluem aan het Opdrachtgever kunnen worden gewijzigd;

Derden-Software: software van Opdrachtgever of van derden;

Dienst/Software: de Dienst/Software die Bluem Opdrachtgever ‘op afstand’ ter beschikking stelt c.q. levert inzake de Overeenkomst; via de Dienst/Software kunnen via het internet transacties geïnitieerd en verwerkt worden en/of Documenten opgeslagen, verstuurd en/of afgehandeld worden; Dit zijn bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, factuur-, betaal-, machtigings- en/of identiteitsdiensten, Apps of portalen;

Documenten: Documenten in de breedste zin van het woord, die Opdrachtgever naar de Server(s) van Bluem stuurt en/of uploadt;

Financiële Instelling(en): Een of meerdere banken of kredietinstellingen waarop de Dienst/Software is aangesloten en die transactie(s) verwerken waarvoor via de opdracht is gegeven;

Fout: technische onvolkomenheid die gebruik van de Dienst/Software, gegeven de aard en het doel, in de weg staat, ter discretie van Bluem;

Gegevens: alle Gegevens met betrekking tot Opdrachtgever en haar gebruikers en klanten;

Intellectueel Eigendomsrechten: de wereldwijde intellectuele eigendomsrechten en soortgelijke en aanverwante rechten in de meest ruime zin, waaronder in het bijzonder, maar niet uitsluitend, begrepen de (aanspraken op) auteursrechten, databankrechten, modelrechten, merkrechten, knowhow, domeinnamen en octrooirechten, inclusief eventuele toekomstige intellectuele eigendomsrechten;

Intermediair(s): iedere eventuele Intermediair tussen Bluem en de Financiële Instellingen waaronder begrepen eigenaren van transactieproducten en –merken (zoals Betaalvereniging Nederland, Currence, iDEAL, Incassomachtigen, iDIN, Visa, Mastercard en PayPal) evenals de door hun gebruikte netwerken voor het transport en de verwerking van transacties en betrokken overheidsinstanties waaronder begrepen, maar niet uitsluitend, de DNB en de AFM;

Opdrachtgever: de organisatie die de Dienst/Software afneemt van Bluem, zoals gespecificeerd in de Overeenkomst;

Oplossing: een remedie of alternatieve manier van werken voor een Fout nadat een Fout door Bluem is ontvangen en bevestigd, op een dusdanige manier dat de Dienst/Software de met Opdrachtgever afgesproken kern functionaliteit levert.

Overeenkomst: de Overeenkomst tussen Bluem en Opdrachtgever, inclusief eventuele bijlagen, waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn;

Partij: Opdrachtgever of Bluem;

Partijen: zowel Opdrachtgever als Bluem;

Server(s): computer(s) waarop Bluem onderdelen van de Dienst/Software in productie draait en waarop Gegevens en Documenten worden opgeslagen;

Algemene Voorwaarden: deze Algemene Voorwaarden; De titels van de artikelen in deze Algemene Voorwaarden dienen slechts voor het gemak van Partijen en bepalen niet mede de inhoud. Daaraan kan dan ook geen rechtskracht worden ontleend.

HOOFDSTUK 1. ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1. Bestelling, aanbod en aanvaarding

  1. De Overeenkomst tussen Bluem en Opdrachtgever komt tot stand doordat Opdrachtgever een bestelling plaatst via de Website. Op de Website staat aangegeven welk bedrag verschuldigd zal zijn en hierbij is de op de Website aangegeven omschrijving van de Dienst/Software bindend. Bovendien is het mogelijk dat Bluem een offerte opstelt waarin zij aangeeft wat bij de Dienst inbegregen is en welk bedrag bij aanvaarding verschuldigd zal zijn.
  2. Een offerte is vrijblijvend en geldig tot 30 dagen na verzending door Bluem, tenzij anders is aangegeven in de offerte.
  3. Indien blijkt dat door Opdrachtgever verstrekte gegevens onjuist zijn, heeft Bluem het recht de prijzen hierop aan te passen.
  4. Op de Overeenkomst, dan wel op elk aanbod van Bluem, zijn te allen tijde deze Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. De Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en zijn steeds te raadplegen via de website van Bluem: www.bluem.nl. De Algemene Voorwaarden zullen op verzoek kostenloos worden toegezonden.
  5. Bepalingen of voorwaarden gesteld door Opdrachtgever die afwijken van, of niet voorkomen in, deze Algemene Voorwaarden zijn voor Bluem alleen bindend indien en voor zover deze door Bluem uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard. Indien stilzwijgend of uitdrukkelijk een of meerdere malen van de onderhavige Algemene Voorwaarden is afgeweken, kan Opdrachtgever daaraan geen rechten ontlenen met betrekking tot daarna tot stand gekomen Overeenkomsten. De toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  6. Het enkel uitbrengen van een al dan niet met offerte aangeduide prijsopgave of soortgelijke mededeling verplicht Bluem niet tot het sluiten van een Overeenkomst met Opdrachtgever. Ze hebben slechts een indicatief karakter, tenzij Bluem schriftelijk anders kenbaar maakt. Aan een door Bluem afgegeven voorcalculatie of begroting kunnen door Opdrachtgever nimmer rechten of verwachtingen worden ontleend. Bluem heeft het recht een Opdrachtgever naar eigen inzicht te weigeren zonder opgaaf van reden.
  7. Aanbiedingen kunnen slechts zonder afwijkingen worden aanvaard. In afwijking van het bepaalde in artikel 6:225 lid 3 BW is Bluem niet gebonden aan in de aanvaarding door Opdrachtgever voorkomende afwijkingen van Bluem’s aanbieding. Een Overeenkomst komt tot stand op het moment waarop de mededeling inhoudende de daartoe strekkende aanvaarding door Opdrachtgever wordt ontvangen door Bluem. Na aanvaarding is annulering van de Overeenkomst niet mogelijk. Na aanvaarding mag de Overeenkomst slechts met wederzijdse toestemming worden gewijzigd.
  8. De Overeenkomst loopt vanaf het moment waarop mededeling inhoudende aanvaarding door Opdrachtgever wordt ontvangen door Bluem.
  9. In geval van stijdigheid van bepalingen in de Overeenkomst, algemene voorwaarden of bijlagen daarvan, geldt de volgende rangorde:
    1. de Overeenkomst;
    2. het eventuele afgesloten Service Level Agreement;
    3. de eventuele bijlagen;
    4. deze Algemene Voorwaarden.
  10. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden onverminderd van kracht blijven. Partijen zullen in dat geval in overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.
  11. Behoudens de uitdrukkelijke schriftelijk toestemming van Bluem is het Opdrachtgever verboden rechten of verplichtingen uit hoofde van met Bluem gesloten Overeenkomst over te dragen aan derden, waaronder begrepen met Opdrachtgever gelieerde vennootschappen.

Artikel 2. Levering en uitvoering van de dienst/software

  1. Na de totstandkoming van de Overeenkomst zal Bluem zo spoedig mogelijk de Dienst/Software leveren c.q. uitvoeren conform de offerte dan wel de elektronische bestelling. Opdrachtgever erkent dat Bluem hierbij afhankelijk kan zijn van derden. Gelijk verbindt Opdrachtgever zich de instructies dienaangaande van Bluem uit te voeren alsook de instructies in de Aansluitdocumentatie, welke aan Opdrachtgever zal worden verstrekt. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is vermeld, zijn overeengekomen leveringstermijnen niet bindend.
  2. Opdrachtgever zal voor eigen rekening en risico zorgdragen voor het instellen van diens hardware en software conform de Aansluitdocumentatie opgenomen voorwaarden en procedures, indien van toepassing. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat hij onverwijld na het aangaan van de Overeenkomst beschikt over de voor het gebruik van de Dienst/Software benodigde faciliteiten en contracten. Opdrachtgever is bij de uitvoering van de Overeenkomst door Bluem gehouden al datgene te doen, dat redelijkerwijs nodig of wenselijk is om een tijdige en juiste levering c.q. uitvoering door Bluem mogelijk te maken en zal aan daartoe strekkende instructies van Bluem met bekwame spoed gevolg geven. Bij niet-naleving door Opdrachtgever van dit lid, is een overeengekomen uiterste termijn van levering c.q. start van de Dienst/Software niet meer bindend.
  3. De Implementatie is voltooid zodra Opdrachtgever toegang heeft tot de Dienst/Software, dan wel is aangesloten op enig Financiële Instelling.
  4. Bij tussentijdse wijziging van de overeengekomen specificaties vervalt de afgesproken leveringstermijn en wordt er een nieuwe termijn bepaald.
  5. Voor zover niet schriftelijk anders is overeengekomen spant Bluem zich in dat de Dienst/Software naar beste kunnen wordt geleverd en uitgevoerd onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap. Partijen erkennen dat het welslagen van levering en/of uitvoering mede afhankelijk is van een juiste en tijdige onderlinge samenwerking.
  6. Bluem heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit laat onverlet de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van Bluem voor de nakoming van de krachtens de Overeenkomst op haar rustendeverplichtingen.
  7. Het is Bluem toegestaan zelfstandig wijzigingen aan te brengen in het door Opdrachtgever aangeleverde materiaal zonder vooraf gegeven toestemming van Opdrachtgever.
  8. Indien zulks onderdeel is van de Dienst/Software, zal Bluem Opdrachtgever een administratieve gebruikersnaam en wachtwoord verschaffen. Met deze gegevens heeft Opdrachtgever toegang tot het Account (DashboardVMB). Opdrachtgever zal alle vergoedingen betalen, voortvloeiend uit het gebruik van de dienst met administratieve gebruikersnaam en wachtwoord.
  9. Iedere actie die middels het Account van Opdrachtgever plaatsvindt, wordt geacht onder de verantwoordelijkheid en risico van Opdrachtgever te geschieden. In geval van een vermoeden van misbruik van het Account dient Opdrachtgever dit zo spoedig mogelijk aan Bluem te melden zodat deze maatregelen kan nemen.

Artikel 3. Beschikbaarheid, onderhoud en vernieuwing van de dienst/software

  1. Bluem garandeert voor wat betreft Dienst/Software dat Bluem bevoegd is deze uit te voeren en deze op vakbekwame wijze zal uitvoeren voor de duur van de lopende Overeenkomst.
  2. Bluem zal zich inspannen om Fouten en/of Bugs in de Dienst/Software op te sporen en op te lossen. Als de Fout in de Dienst/Software het gebruik onmogelijk maakt, zal Bluem zich inspannen om de Fout zo snel als redelijkerwijs mogelijk is te herstellen.
  3. Bluem zal zich inspannen om een maximale beschikbaarheid van de geleverde Dienst/Software te realiseren, maar biedt hierover geen garanties, tenzij anders is overeengekomen in de offerte dan wel de online bestelprocedure middels een als zodanig aangeduide Service Level Agreement (SLA). Voor zover niet in een dergelijke SLA anders is bepaald, geldt voor de beschikbaarheid het in dit artikel bepaalde.
  4. Bluem zal zich inspannen om in geval van niet beschikbaar zijn van de Dienst/Software, door storingen, onderhoud of andere zaken, Opdrachtgever te informeren over de aard en de verwachte duur van de onderbreking.
  5. Bluem heeft het recht om haar systemen, inclusief transactiepagina’s, of gedeelten daarvan tijdelijk buiten werking te stellen ten behoeve van onderhoud, aanpassing of verbetering daarvan. Bluem zal proberen een dergelijke tijdelijke buitengebruikstelling zoveel mogelijk buiten kantooruren om te laten plaatsvinden op tijden dat het voor Opdrachtgever zo min mogelijk hinder veroorzaakt. Voor zover redelijk mogelijk zal Bluem Opdrachtgever vooraf op de hoogte stellen van de geplande buitengebruikstelling. Bluem is echter nooit aansprakelijk tot schadevergoeding voor schade in verband met zodanige buitengebruikstelling.
  6. Bluem heeft het recht om haar systemen, inclusief de transactiepagina’s, of gedeelten daarvan van tijd tot tijd aan te passen om de functionaliteit te verbeteren en om fouten te herstellen. Opdrachtgever werkt daardoor automatisch met de laatste versie van de Dienst/Software. In het geval van aanpassingen die voor meerdere Opdrachtgevers relevant zijn, is het niet mogelijk om alleen voor Opdrachtgever van een bepaalde aanpassing aft e zien. Indien een aanpassing leidt tot een aanzienlijke wijziging in de functionaliteit, zal Bluem zich inspannen om Opdrachtgever daarvan op de hoogte te stellen. Bluem is niet gehouden tot enige vergoeding van schade veroorzaakt door zo’n aanpassing.
  7. Opdrachtgever is verplicht eventuele aanpassingen die voortvloeien uit een wijziging van de specificaties voor het gebruik van de door Bluem te leveren Dienst/Software voor zijn rekening en risico onverwijld door te voeren in zijn Bedrijfsvoering. Bluem is niet gehouden tot vergoeding van enige kosten of schade voortvloeiende uit een wijziging van de specificaties van door Bluem geleverde Dienst/Software.
  8. Bluem is niet verantwoordelijk en niet aansprakelijk voor eventuele fouten, storingen, haperingen en/of andere problemen in/met de (werking van) Derden-Software, ook niet als dit door aanpassing, verbetering of onderhoudswerkzaamheden in de Derden-Software worden veroorzaakt. Opdrachtgever dient in dat geval contact op te nemen met de beheerder van de Derden-Software. Bluem zal zich inspannen om Opdrachtgever te ondersteunen bij het afhandelen van problemen en het gebruik van de Dienst/Software, op basis van fair-use, ter discretie van Bluem.
  9. Bluem zal zich inspannen om in geval van niet beschikbaar zijn van de Dienst, door storingen, onderhoud of andere zaken, Opdrachtgever te informeren over de aard en de verwachte duur van de onderbreking.

Artikel 4. Klachten, storingen en ondersteuning

  1. Opdrachtgever is gehouden om actief te monitoren of Bluem de Overeenkomst deugdelijk nakomt. Wanneer Opdrachtgever een probleem constateert waardoor de Dienst/Software niet te gebruiken zijn op de wijze als bepaald in de Overeenkomst, dient Opdrachtgever dit zo snel mogelijk te melden bij Bluem. Bluem zal de melding verwerken en zich vervolgens maximaal inzetten om binnen een redelijke termijn tot een remedie of workaround te komen voor een klacht en/of storing, zodat de te leveren Dienst/Software weer voldoet aan de overeengekomen functionaliteiten.
  2. Bluem zal zich gedurende kantooruren beschikbaar houden voor een redelijk niveau van technische ondersteuning aan het Opdrachtgever bij het gebruik van Dienst/Software, op basis van fair-use, ter discretie van Bluem. Opdrachtgever is zelf als enige verantwoordelijk voor ondersteuning aan haar klanten.
  3. Opdrachtgever dient Bluem zo snel mogelijk na constatering op de hoogte te stellen van een storing. In het geval van een storing, dient het volgende protocol gevolgd te worden:
    1. Opdrachtgever dient Bluem zo snel mogelijk op de hoogte te stellen van de storing (inclusief details);
    2. Bluem zal zorgdragen voor de registratie;
    3. Bluem zal een onderzoek starten naar de storing en zich inspannen binnen een redelijke tijd tot een Oplossing te komen;
    4. Bluem zal het Opdrachtgever informeren over de gerealiseerde Oplossing.
  4. Klachten over de door Bluem geleverde Dienst/Software dienen door Opdrachtgever binnen 30 (dertig) dagen na voorval (incident) deugdelijk schriftelijk aan Bluem kenbaar te worden gemaakt. Na het verstrijken van deze termijn vervalt voor Opdrachtgever ieder recht dienaangaande.
  5. Bluem is, waar mogelijk, steeds gerechtigd een nieuwe deugdelijke prestatie in de plaats van een eerdere ondeugdelijke prestatie te stellen.

Artikel 5. Prijzen en vergoedingen

  1. Opdrachtgever is voor de afgenomen Dienst/Software de prijzen verschuldigd die zijn opgenomen in de Overeenkomst. Dit zijn eenmalige, periodieke en/of gebruiksafhankelijke bedragen. Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen welke van overheidswege zijn of worden opgelegd. Tenzij anders overeengekomen, zijn alle prijzen steeds in euro’s en dient Opdrachtgever alle betalingen in euro’s te voldoen. Alle opgegeven prijzen gelden uitsluitend voor de overeengekomen specificaties.
  2. Alle overeengekomen periodieke en gebruiksafhankelijke bedragen zijn bindend, tenzij na de aanbieding een van de kostprijsbepalende factoren (bijvoorbeeld de prijzen van toeleveranciers waaronder Financiële Instellingen) wijzigt in de periode tussen het tijdstip van de aanbieding en het tijdstip van de levering en de daaruit voortvloeiende prijsverhogingen door Bluem niet of nauwelijks beïnvloedbaar zijn. Er doen zich omstandigheden voor die een prijsverhoging rechtvaardigen. In zulke gevallen heeft Bluem het recht de overeengekomen prijs dienovereenkomstig aan te passen. Opdrachtgever wordt tijdig, in beginsel 1 (één) maand voor inwerkingtreding, op de hoogte gesteld van een door te voeren prijswijziging. De prijswijzigingen worden door Bluem per email toegestuurd. Met deze wijze van toezendingen gaat Opdrachtgever akkoord.
  3. Opdrachtgever heeft het recht binnen 30 (dertig) dagen na kennisgeving om, indien een in het vorig lid bedoelde prijsverhoging meer dan 5% bedraagt de daarop betrekking hebbende Overeenkomst zonder kosten schriftelijk op te zeggen per de datum waarop het nieuwe tarief van kracht wordt, evenwel zonder recht op schadevergoeding. Zonder bericht van Opdrachtgever en/of opzeggen van de Overeenkomst, zal de prijswijziging van kracht worden per de datum zoals door Bluem initieel vastgesteld.
  4. Bluem is gerechtigd om de in het kader van een duurovereenkomst zoals bedoeld in artikel 13 de overeengekomen prijs jaarlijks te verhogen op basis van de door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gepubliceerde consumenten prijs indexcijfer voor alle huishoudens (alle bestedingen, index 000000). Zie www.statline.cbs.nl. Opdrachtgever heeft het recht binnen 30 (dertig) dagen na kennisgeving de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met inachtneming van de opzegprocedure en –termijn. Opdrachtgever komt zodanig recht tot opzegging echter niet toe indien tussen Partijen expliciet is overeengekomen dat de prijs worden aangepast met inachtneming van een tussen Partijen overeengekomen index of maatstaf.
  5. Gebruiksafhankelijke bedragen zijn door Opdrachtgever verschuldigd op basis van het daadwerkelijk geregistreerde gebruik achteraf. Als een Abonnement met een bepaald aantal transacties per maand komt, kan het Opdrachtgever dit “tegoed” voor transacties niet meenemen naar de volgende maand. Indien Opdrachtgever de Abonnementsfee per kalenderjaar betaalt, kan Opdrachtgever het totale jaarlijkse tegoed in het hele jaar gebruiken. Ook in dit geval kan het tegoed niet worden meegenomen naar een volgend kalenderjaar. Voor andere looptijden van de Overeenkomst geldt deze bepaling overeenkomstig.
  6. Ter zake het gebruik en de daarvoor door Opdrachtgever verschuldigde vergoedingen leveren de relevante documenten en gegevens uit de systemen van Bluem volledig bewijs op, onverminderd het recht van Opdrachtgever tot het leveren van tegenbewijs.
  7. Indien Opdrachtgever bestaat uit meerdere natuurlijke personen en/of rechtspersonen, is elk van die personen hoofdelijk gehouden de uit de Overeenkomst verschuldigde vergoedingen te voldoen.

Artikel 6. Meer en minder werk

  1. Alle wijzigingen in de specificaties van de Dienst/Software, hetzij op verzoek van Opdrachtgever, hetzij als gevolg van het feit dat door welke omstandigheden dan ook een andere uitvoering noodzakelijk is, worden wanneer daaraan extra kosten verbonden zijn als meerwerk beschouwd en voor zover daaruit minder kosten bestaan als minderwerk. Deze worden overeenkomstig gefactureerd aan Opdrachtgever volgens de gebruikellijke prijzen van Bluem.
  2. Als Bluem, door omstandigheden ten tijde van de offerte of de bevestiging van de Dienst onbekend, meer werk moet verrichten dan overeengekomen, of werkzaamheden dient te verrichten onder omstandigheden bezwaarlijker dan hem bij het aangaan van de Overeenkomst bekend was of behoorde te zijn, is Bluem gerechtigd de daaruit voortvloeiende extra kosten aan Opdrachtgever in rekening te brengen. Als grond voor meerwerk wordt in ieder geval aangemerkt gewijzigde instructies na de ontvangst van de door Opdrachtgever toegezonden gegevens, voorbeelden en/of bestanden, de ontvangst van ondeugdelijke bestanden, afwijkende aanleveringsmethodes en noodzakelijke datacorrecties.
  3. Voorwaarde voor het recht uit de voorgaand leden is dat Bluem tijdig Opdrachtgever heeft geïnformeerd over de aldaar bedoelde omstandigheden en extra kosten. Indien Opdrachtgever zich niet met de betrokken meerkosten kan verenigen heeft hij het recht het nog niet uitgevoerde gedeelte van het meerwerk te annuleren, echter zonder recht op restitutie of kwijtschelding van de kosten van reeds uitgevoerd meerwerk.

Artikel 7. Betalingsvoorwaarden

  1. Partijen zullen in de Overeenkomst de datum of data waarop Bluem de vergoeding voor de Dienst/Software aan Opdrachtgever in rekening brengt, vastleggen. Bij gebreke van een overeengekomen betalingschema zijn:
    1. alle vaste periodieke vergoedingen zijn telkens per kalendermaand vooraf verschuldigd.
    2. alle gebruiksafhankelijke vergoedingen worden in de regel per kalendermaand achteraf op basis van het daadwerkelijk geregistreerde gebruik of het vastgestelde minimum verbruik verschuldigd.
    3. alle eenmalige vergoedingen 50% bij aanvang van de werkzaamheden waarop zij betrekking hebben en het restant bij voltooiing van de werkzaamheden. Voor zover de Implementatiewerkzaamheden langer dan twee maanden na aanvang in beslag mochten nemen en de oorzaak van de vertraging niet aan Bluem kan worden toegerekend, is Bluem gerechtigd de volledige eenmalige kosten terzake bij Opdrachtgever in rekening te brengen alsmede de samenhangende vaste periodieke vergoedingen.
  2. Bluem zal voor het door Opdrachtgever verschuldigde bedrag een factuur sturen aan Opdrachtgever. De Opdrachtgever gaat akkoord met elektronische facturatie door Bluem. Indien gewenst kan Opdrachtgever een papieren factuur ontvangen, hiervoor wordt er een extra bedrag van €2,50 per factuur in rekening gebracht.
  3. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, dient volledige betaling van door Bluem verzonden facturen plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum, zonder dat Opdrachtgever zich op enige korting, verrekening, opschorting of schuldcompensatie kan beroepen. De aan Opdrachtgever kenbaar gemaakte betalingstermijn is te beschouwen als fatale termijn. Bij betaling geldt de dag van credit-valutering van de rekening van Bluem als de dag van betaling.
  4. Indien een automatische incasso is geweigerd of bij niet, dan wel niet tijdige betaling is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zonder dat daartoe enige sommatie of ingebrekestelling dan wel rechtelijke tussenkomst nodig is.
  5. Bij gebreke van betaling binnen de daarvoor geldende termijn zoals bedoeld in voorgaand lid, is Opdrachtgever over het openstaande factuurbedrag een rente verschuldigd van 1% (één procent) per maand. Bovendien zal Opdrachtgever alsdan gehouden zijn tot vergoeding van de buitengerechtelijke kosten die Bluem moet maken om tot inning van het openstaande factuurbedrag te komen. Deze kosten worden gesteld op tenminste 15% van het openstaande bedrag met een minimum van EUR 50,00 en onverminderd het recht van Bluem om verdere redelijke kosten bij Opdrachtgever in rekening te brengen. Voorts is Bluem gerechtigd bij niet (tijdige) betaling administratiekosten in rekening te brengen van €5,00 voor de 1e herinnering en €10,00 voor een aanmaning. Indien een automatische incasso niet is geslaagd, wordt dit aan Opdrachtgever meegedeeld en heeft Bluem het recht om een bedrag van €5,00 in rekening te brengen.
  6. Iedere betaling door Opdrachtgever strekt allereerst tot voldoening van de verschuldigde rente en vervolgens tot voldoening van de op invordering vallende kosten, met uitzondering van de gerechtelijke kosten. Pas na voldoening van deze bedragen strekt enig betaling door Opdrachtgever in mindering op de in hoofdsom openstaande vordering, waarbij als eerste zal worden afgeschreven op de oudste openstaande vordering, zulks ongeacht de omschrijving die Opdrachtgever aan de betaling mocht hebben gegeven.
  7. Onverminderd de betalingsverplichting van Opdrachtgever behoudt Bluem het recht haar verplichtigingen en dienstverlening te staken en op te schorten totdat volledige voldoening heeft plaatsgevonden, zonder dat Bluem tot enige schadevergoeding gehouden is.

Artikel 8. Gebruiksvoorwaarden

  1. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de keuze voor het gebruik van de Dienst/Software en of deze geschikt is voor het doel.
  2. Het is in het belang van de Opdrachtgever dat de data bestanden die worden aangeboden in het kader van de dienstverlening integer zijn en op kwaliteit zijn gecontroleerd.
  3. Opdrachtgever mag geen misbruik of oneigenlijk gebruik maken van de Dienst/Software. In algemene zin betekent dit dat de Dienst/Software niet mogen worden gebruikt op een manier in strijd met het toepasselijk recht en dat geen inbreuk mag worden gemaakt op rechten van derden.
  4. Partijen verplichten zich geen handelingen te verrichten c.q. te laten of doen verrichten in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst, welke in strijd zijn met de wet, goede zeden en/of de openbare orde.
  5. Hoewel Bluem zich inspant Opdrachtgever te informeren over eventuele vergunningen die Opdrachtgever voor de Dienst nodig mocht hebben, wordt volledigheid niet gegarandeerd. Opdrachtgever blijft te allen tijde geheel zelf verantwoordelijk voor het tijdig aanvragen en verkrijgen van alle benodigde vergunningen.
  6. Het is Opdrachtgever niet toegestaan de door Bluem verstrekte gegevens te gebruiken voor een ander doel dan in de Overeenkomst bepaald is. Bluem staat niet in voor de juistheid en de volledigheid van de door haar verstrekte gegevens. Bluem ontvangt deze gegevens van betrokken Financiële Instelling(en) en geeft deze ‘as is’ door aan Opdrachtgever.
  7. Opdrachtgever vrijwaart Bluem tegen alle aanspraken derden die gegrond zijn op de veronderstelling dat Opdrachtgever, diens gebruikers of (eind)klanten bij gebruikmaking van de Dienst/Software niet heeft voldaan aan een geldende plicht – wettelijk , op grond van de Overeenkomst of anderszins – of inbreuk heeft gepleegd op enig recht van een ander.
  8. Bluem heeft het recht geleverde Dienst/Software (tijdelijk) (deels) buiten gebruik te stellen indien Opdrachtgever ter zake van de Overeenkomst een verplichting jegens Bluem niet nakomt dan wel in strijd handelt met deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 9. Aangeleverde gegevens en bestanden

  1. Opdrachtgever levert gegevens en/of bestanden tijdig en op een deugdelijke wijze, voor zijn risico, aan. Opdrachtgever zal omtrent de wijze van aanleveren instructies van Bluem ontvangen. De aangeleverde gegevens en bestanden dienen te voldoen aan de door Bluem gestelde Aansluitdocumentatie vereisten. De verantwoording voor de verstrekte gegevens en bestanden berust geheel bij Opdrachtgever, die voor de juistheid ervan instaat.
  2. Fouten of vertragingen die (mede) ontstaan omdat de aangeleverde gegevens en/of bestanden niet juist of volledig zijn, kunnen niet tot aansprakelijkheid van Bluem leiden. Opdrachtgever is jegens Bluem aansprakelijk voor de eventuele schade die Bluem lijdt ten gevolge van fouten of onvolkomenheden in de door hem aangeleverde gegevens en/of bestanden. Hieronder dienen mede te worden verstaan virussen, wormen en andere elektronische elementen. Opdrachtgever vrijwaart Bluem voor eventuele aanspraken van derden ten gevolge van dergelijke onvolkomenheden.
  3. Opdrachtgever garandeert ten aanzien van door hem aan Bluem te leveren gegevens en/of bestanden dat hij/zij gerechtigd is deze aan Bluem ter beschikking te stellen en dat Bluem gerechtigd is de ten aanzien daarvan overeengekomen dienstverlening te verzorgen. Opdrachtgever vrijwaart Bluem voor eventuele aanspraken van derden ter zake.
  4. Indien Bluem het bewaren van gegevens en/of bestanden gedurende een bepaalde termijn is overeengekomen, laat dit de eigen wettelijke verplichting van Opdrachtgever omtrent zijn boekhouding en de bewaring daarvan onverlet.

Artikel 10. Privacy en beveiliging

  1. Partijen houden het er voor dat Bluem ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens ‘bewerker’ in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens is. Bluem zal (persoons)gegevens welke zij tot haar beschikking heeft alleen verwerken voor het uitvoeren van haar dienstverlening. Bluem zal (persoons)gegevens niet beschikbaar stellen aan derden, anders dan de gegevens noodzakelijk in het kader van de diensten, behalve in de volgende gevallen aan de volgende Partijen, waarvoor – voor zover noodzakelijk en mogelijk – Opdrachtgever expliciete uitdrukkelijke toestemming geeft:
    1. a. Aan derden die noodzakelijke (technische) diensten verlenen aan Bluem ten behoeve van de werking van de Dienst/Software;
    2. d. Aan bedrijven die Bluem (deels) overnemen, in Bluem investeren, waarmee Bluem fuseert en/of anderszins de rechtsopvolgers van Bluem zijn;
    3. e. Aan overheidsinstanties, Intermediairs en Financiële Instellingen, indien de wet dat vereist en/of uit hoofde van een verzoek en/of bevoegd gegeven bevel van een overheidsinstantie.
  2. Opdrachtgever garandeert en staat er voor in dat zij bij het verwerken van persoonsgegevens met de Dienst/Software van Bluem in lijn handelt met alle op die verwerking hebbende wet- en regelgeving, zoals bijvoorbeeld – maar niet uitsluitend – de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Opdrachtgever vrijwaart Bluem voor aanspraken van derden in dit verband. Opdrachtgever garandeert en staat er voor in – gelet op alle daarvoor geldende wet- en regelgeving – dat het haar is toegestaan klanten via de Dienst/Software berichten te sturen. Opdrachtgever vrijwaart Bluem voor aanspraken van derden in dit verband. In het geval dat Opdrachtgever niet voldoet aan voorgaande verplichtingen of in het geval dat een Intermediair, Financiële Instelling, rechter of overheidsinstelling dit verzoekt of vereist van Bluem, zal Bluem gerechtigd zijn haar verplichtingen jegens Opdrachtgever op te schorten.
  3. Bluem is verantwoordelijk voor de bescherming van de gegevens welke zij in haar bezit heeft en zal alle, uit commercieel oogpunt redelijke, administratieve, technische en fysieke maatregelen nemen om bestanden, documenten en/of persoonsgegevens te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang of onbedoeld verlies of wijziging. Ondanks voorgaande kan Bluem niet garanderen dat ongeautoriseerde derden nooit in staat zullen zijn de door Bluem genomen beveiligingsmaatregelen te doorbreken of te omzeilen en de gegevens te gebruiken voor malafide doeleinden. Opdrachtgever erkent dat een 100% beveiliging van Dienst/Software niet bestaat. Opdrachtgever accepteert dit risico als het Bluem gegevens, documenten en/of bestanden van klanten verstrekt in het kader van de dienstverlening.
  4. De elektronische data wordt opgeslagen op Servers in zwaar beveiligde datacenters binnen de EU. De datacenters waar Bluem gebruik van maakt zijn gecertificeerd, modern en voldoen aan de laatste stand van de techniek als het gaat om snelheid en veiligheid.
  5. Bluem verwerkt van Opdrachtgever en haar gebruikers enkel gegevens die noodzakelijk zijn voor de werking van de Dienst/Software. Van gebruikers wordt de naam, emailadres, mobielnummer, functie en wachtwoord geregistreerd. Opdrachtgever heeft het recht om, op verzoek, zijn personeelsgegevens welke Bluem heeft geregistreerd in te zien.
  6. Partijen verplichten zich om zijn systemen regelmatig met behulp van de meest recente versies van antivirusprogrammatuur en andere beveiligingsprogrammatuur te scannen op computervirussen en andere schadelijke software en indien nodig passende maatregelen te treffen.
  7. Opdrachtgever is volledig verantwoordelijk voor de veiligheid van de data op de eigen systemen, website, via uw app of anderzijds in uw bezit. Opdrachtgever stemt er mee in te voldoen aan alle van toepassing zijnde nationale en internationale wet- en regelgeving ziend op het verzamelen, beveiligd opslaan en verspreiding van persoons- en betaalgegevens. Opdrachtgever is geheel zelf verantwoordelijk voor het voldoen aan de wet- en regelgeving met betrekking tot de eigen zakelijke activiteiten. Opdrachtgever zal, indien van toepassing, voldoen aan de regels zoals vastgelegd in de (relevante delen van de) Payment Card Industry Data Security Standards (PCI-DSS) en de Payment Application Data Security Standards (PA-DS). Indien toch sprake is van een ‘Account Data Compromise’ (ADC), is Opdrachtgever hiervoor aansprakelijk. Opdrachtgever is zich ervan bewust dat het te allen tijde strikt verboden is de CVV2 in enige vorm op te slaan. Informatie over de standaarden met betrekking tot PCI-DSS staat op de PCI Council website.
  8. In het geval van een datalek bij Partij, waarbij mogelijk persoons-, account- en/of betaalgegevens bij betrokken zijn, dient Partij de wederpartij onverwijld op de hoogte te stellen. Wanneer de wederpartij of Financiële Instelling om additionele informatie verzoeken met betrekking tot dit datalek zal Partij hieraan medewerking verlenen.

Artikel 11. Geheimhouding

  1. Partijen zullen behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere Partij, alle gegevens en informatie over de andere Partij die geheim is (zijn) of een vertrouwelijk karakter heeft (hebben) in de zin van artikel 39 TRIPS-Verdrag, strikt vertrouwelijk behandelen, op passende wijze beveiligen en op generlei wijze aan derden bekendmaken. De Europese richtlijn 2004/48/EG betreffende de handhaving van I.E. rechten is van Overeenkomstige toepassing op inbreuken op deze Bedrijfsgeheimen. Partijen zullen de hier bedoelde informatie uitsluitend aanwenden in het kader van een Overeenkomst.
  2. Behoudens schriftelijke toestemming of hetgeen is bepaald bij Overeenkomst, wordt onder geheime of vertrouwelijke informatie of gegevens in ieder geval mede, maar niet uitsluitend verstaan: alle informatie die expliciet als geheim of vertrouwelijk is aangeduid door de andere Partij, alle informatie en gegevens die Partijen bekend wordt uit hoofde van de Overeenkomst, technische, Financiële en zakelijke informatie, tekeningen, formats, concepten, broncodes, pilots en alle overige informatie waarvan Partijen weten, dan wel redelijkerwijs behoren te weten, dat het een geheim of vertrouwelijk karakter heeft en niet aan derden behoort te worden bekend gemaakt, bijvoorbeeld omdat bekendmaking ervan gerede kans veroorzaakt op het lijden van schade of ander nadeel door de andere Partij. Opdrachtgever erkent dat de door Bluem ter beschikking gestelde Dienst/Software steeds een vertrouwelijk karakter heeft en dat deze Bedrijfsgeheimen van Bluem of diens Intermediairs bevat.
  3. Partijen mogen de in het kader van een Overeenkomst verstrekte en/of tot haar gekomen vertrouwelijke informatie en/of gegevens ook niet gebruiken of bekend maken in het geval van, al dan niet voortijdige, gehele of gedeeltelijke beëindiging van een Overeenkomst of na het einde van een Overeenkomst.
  4. Partijen zijn gerechtigd vertrouwelijke informatie van de andere Partij aan de bevoegde autoriteiten mee te delen of af te staan, in gevallen waarin zij daartoe verplicht zijn op grond van toepasselijke wettelijke regelgeving, dan wel die Bluem verplicht is aan een Intermediair aan te leveren op basis van met zodanige Intermediair gemaakte afspraken.
  5. Bluem is gerechtigd informatie (inclusief vertrouwelijke informatie) te verstrekken aan een Intermediair en/of een Financiële Instelling in het geval van (een vermoeden van) frauduleus gebruik van de diensten en/of op verzoek van een Intermediair en/of Financiële Instelling.
  6. Wanneer Opdrachtgever beschikt over een toegangscode en/of certificaat ten behoeve van het gebruik van bepaalde Dienst/Software, zal Opdrachtgever deze code en/of dit certificaat vertrouwelijk behandelen, uitsluitend in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst gebruiken en deze niet aan derden bekend maken.

Artikel 12. Intellectueel eigendom

  1. Opdrachtgever erkent dat Bluem alle Intellectueel Eigendomsrechten op de Dienst/Software bezit. Er is geen sprake van overdracht van Intellectuele Eigendomsrechten.
  2. Het Opdrachtgever heeft een gebruiksrecht ten aanzien van de Dienst/Software voor de duur van de Overeenkomst, voor zover dat voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is. Geen van de bepalingen in de Overeenkomst of in deze Algemene Voorwaarden doet overigens enig recht aan het Opdrachtgever toekomen ten aanzien van de Dienst/Software of daarmee verband houdende zaken.
  3. Het Opdrachtgever heeft nimmer het recht om enige aanpassing op de Dienst/Software te maken, noch heeft het Opdrachtgever het recht enige kopie daarvan te maken, het platform te decompileren en/of anderszins te (trachten te) bewerken.
  4. Bij overtreding van artikel 12.3 verbeurt Opdrachtgever een - direct opeisbare en niet voor matiging vatbare - boete van € 10.000,= (tienduizend euro) voor iedere overtreding, onmiddellijk door Opdrachtgever aan Bluem te voldoen, onverminderd eventuele andere vorderingen van Bluem, zoals het recht op volledige schadeloosstelling.
  5. Partijen garanderen elkaar dat met de uitvoering van de Overeenkomst geen inbreuk wordt gemaakt op Intellectueel Eigendomsrechten van derden. Partijen vrijwaren elkaar zowel in als buiten rechte voor alle aanspraken die derden krachtens hiervoor bedoelde wet of regelgeving geldend kunnen maken.

Artikel 13. Duur en opzegging

  1. De Overeenkomst treedt in werking op de dag van ondertekening door beide Partijen en wordt aangegaan voor de duur van de implementatiewerkzaamheden plus de bepaalde duur vanaf de eerste dag van de kalendermaand waarin de implementatiewerkzaamheden zijn voltooid conform artikel 2.3 en artikel 7.1.
  2. Van een duurovereenkomst is sprake, wanneer Bluem een Overeenkomst sluit met Opdrachtgever die voorziet in het door Bluem periodiek of anderszins regelmatig verrichten van Diensten en/of beschikbaar stellen van Software. Een duurovereenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  3. Voor de Dienst en/of Software waarvoor een garantietermijn van 30 dagen vanaf voltooiing van de implementatie geldt, dient Opdrachtgever, indien hij/zij aanspraak op wil maken, dit schriftelijk binnen de voornoemde 30 dagen aan Bluem kenbaar te maken.
  4. Duurovereenkomst voor onbepaalde tijd kan door middel van een email met ontvangstbevestiging of schriftelijk per aangetekende post worden beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn van 6 (zes) maanden en op zijn vroegst na een actieve looptijd van minimaal 1 (één) jaar.
  5. Een duurovereenkomst voor bepaalde tijd wordt telkens stilzwijgend met eenzelfde periode verlengd, tenzij één van Partijen de Overeenkomst uiterlijk 2 (twee) maanden voor het verstrijken van de bepaalde tijd opzegt door middel van een email met ontvangstbevestiging of schriftelijk per aangetekende post. De Overeenkomst eindigt in dit geval op de laatste dag van de looptijd. De Overeenkomst voor bepaalde tijd kan niet tussentijds worden beëindigd. Door Opdrachtgever eventueel vooruit betaalde vergoedingen worden niet gerestitueerd.
  6. De regel is dat er in alle gevallen moet worden opgezegd tegen het einde van een kalendermaand.
  7. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst tussentijds wenst op te zeggen berekent Bluem een afkoopsom. De berekening hiervan is als volgt: de vaste kosten van de resterende tijd tot het einde van de Overeenkomst worden voor 100% in rekening gebracht. De variabele kosten worden berekend op basis van het gemiddelde factuurbedrag voor de resterende looptijd van de Overeenkomst en voor 50% in rekening gebracht. De berekening van Bluem voor de afkoopsom is leidend.
  8. In het geval van beëindiging van de Overeenkomst door de Opdrachtgever als bedoeld in dit artikel (en artikel 14), treden Partijen terstond in overleg omtrend de overdracht van gegevensbestanden en/of andere nader af te stemmen zaken, zulks in het kader van de continuïteit van de bedrijfsvoering van Opdrachtgever.
  9. Verplichtingen welke naar hun aard bestemd zijn om na beëindiging van de Overeenkomst voort te duren, blijven bestaan. De beëindiging van de Overeenkomst ontslaat Partijen niet van het bepaalde met betrekking tot: geheimhouding, intellectueel eigendom, toepasselijk recht en bevoegde rechter.

Artikel 14. Ontbinding

  1. Tussentijds beëindigen van een Overeenkomst door, hetzij opzegging, hetzij ontbinding, is niet mogelijk behoudens het bepaalde in de volgende leden van dit artikel. De werking van de artikelen 7:402, 403, 404 en 408 t/m 412 BW, voor zover op de Overeenkomst tussen Partijen van toepassing, is tussen Partijen uitgesloten.
  2. Iedere Partij heeft het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk met onmiddelijke ingang schriftelijk te beëindigen in het geval de andere Partij failliet is verklaard, uitstel van betaling is verleend, haar bedrijfsactiviteiten heeft gestaakt of is geliquideerd.
  3. Aan elk der Partijn komt de bevoegdheid tot ontbinding van de Overeenkomst wegens een toerekenbare ernstige tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst toe indien de andere Partij, steeds in alle gevallen na een zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een termijn van 2 (twee) maanden gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen uit de Overeenkomst. Blijft naar herhaalde schriftelijke toerekenbare ingebrekestelling nakoming door de wederpartij uit, dan heeft Partij het recht de Overeenkomst te ontbinden. Betalingsverplichtingen van Opdrachtgever en alle verplichtingen tot medewerking door Opdrachtgever gelden als wezenlijke verplichtingen uit de Overeenkomst.
  4. Bluem heeft het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder inachtneming van enige termijn indien Opdrachtgever op oneigenlijke wijze gebruik maakt van de Dienst/Software, volledig ter discretie van Bluem, bijvoorbeeld waaronder, maar niet uitsluitend, als Opdrachtgever in strijd handelt met het gebruiksrecht en verplichtingen zoals geregeld in deze voorwaarden in artikel 8, 10, 11 en 12, door het verspreiden van betaalverzoeken, innen van gelden en verkrijgen van machtigingen die op enige wijze als onrechtmatig, onwettig, strafbaar en/of verwerpelijk aangemerkt kan worden, zonder dat daarvoor enige schadeplichtigheid van Bluem, of recht op restitutie van door Opdrachtgever vooruit betaalde vergoedingen ontstaat.

Artikel 15. Aansprakelijkheid en vrijwaring

  1. Aansprakelijkheidstelling van Partij dient schriftelijk te gebeuren nadat nalatige Partij een redelijke periode heeft gekregen om een passende Oplossing te bieden. Indien nalatige Partij aansprakelijk is in verband met tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen en/of onrechtmatige daad en/of anderszins voor door wederpartij geleden schade, zal nalatige Partij slechts aansprakelijk zijn voor directe schade en niet voor indirecte schade. Onder indirecte schade wordt onder meer, doch niet uitsluitend, verstaan: verlies van goodwill, gederfde winst, gemiste (investerings)kansen, gemiste besparingen.
  2. Indien en voor zover Bluem aansprakelijk is jegens Opdrachtgever, is deze aansprakelijkheid in alle gevallen beperkt tot een bedrag gelijk aan het bedrag dat het bedrijf ter zake van deze Overeenkomst waarop de schade betrekking heeft aan Bluem heeft voldaan in de vorm van in rekening gebrachte tarieven. Bij een Overeenkomst met een looptijd langer dan 6 (zes) maanden, is de aansprakelijkheid van Bluem beperkt tot maximaal het over de laatste 6 (zes) maanden door Bluem ontvangen bedragen krachtens Overeenkomst, exclusief BTW. De aansprakelijkheid van Bluem is, niettegenstaande het vorige lid, in alle gevallen beperkt tot EUR 25.000,- (zegge: vijfentwintigduizend euro) per schadeveroorzakend incident. Een reeks van incidenten telt als één (1) incident. Ieder recht van Opdrachtgever tot het vorderen van schadevergoeding vervalt, indien niet is voldaan aan de meldingsprocedure zoals gesteld in artikel 4.4 of een daartoe strekkende vordering niet binnen 12 (twaalf) maanden nadat schadeveroorzakende incident aan Opdrachtgever is bekend geworden bij de bevoegde rechter aanhangig is gemaakt. Alvorens een vordering aanhandig te maken bij de rechter, zullen Partijen altijd eerst onderzoeken of ze de zaak onderling kunnen regelen.
  3. Bluem is niet aansprakelijk voor haperingen in verbindingen, Fouten en Bugs in de Dienst/Software van derden, verlies van gegevens en/of andere storingen die niet door Bluem worden veroorzaakt. Bluem garandeert niet dat de Dienst/Software op alle apparaten, besturingssystemen en/of mailclients (volledig correct) werkt en/of dat gebruik van de Dienst/Software zal leiden tot het door Opdrachtgever gewenste resultaat.
  4. Opdrachtgever vrijwaart Bluem voor aanspraken (alsmede alle kosten die in het kader van een dergelijke aanspraak door Bluem gemaakt worden) van klanten, Financiële Instellingen, Intermediairs en/of derden voortvloeiend uit:
    1. misbruik door Opdrachtgever van de Dienst/Software, zoals gedefinieerd in bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, artikel 14.4;
    2. gebreken aan de website en/of gebreken aan de door Opdrachtgever aangeboden producten en/of diensten;
    3. het niet-nakomen door Opdrachtgever van verplichtingen die voortvloeien uit toepasselijke privacywetgeving, waaronder, maar niet uitsluitend, de Wbp;
    4. niet-nakoming en/of onrechtmatig handelen in de ruimste zin van het woord door Opdrachtgever ten opzichte van klanten en/of derden;
    5. overige zaken waar Bluem krachtens de Overeenkomst c.q. deze Algemene Voorwaarden niet aansprakelijk is.

Artikel 16. Overmacht

  1. Een tekortkoming in de nakoming van enige Overeenkomst kan Bluem en de door Bluem ingeschakelde derde(n) niet worden tegengeworpen in geval van overmacht.  Onder “overmacht” dient te worden verstaan: omstandigheden of gebeurtenissen die buiten de controle en wil van Bluem liggen – ongeacht of deze omstandigheden of gebeurtenissen op het moment van ondertekening van enige Overeenkomst voorzien of voorzienbaar waren – als gevolg waarvan Bluem in redelijkheid niet kan worden gehouden haar verplichtingen onder de Overeenkomst na te komen. Deze omstandigheden of gebeurtenissen omvatten in ieder geval, doch niet uitsluitend: uitvallen van internet, netwerkaanval, DoS of DDoS attacks, stroomstoringen, binnenlandse onlusten, oorlog, brand, natuurrampen, arbeidsgeschillen, stakingen, epidemieën, overheidsregels en/of vergelijkbare regels, embargo’s, niet-nakoming (door faillissement of anderszins) door toeleveranciers, softwareleveranciers, Financiële Instellingen, onderaannemers of enige andere voor de uitvoering van de Overeenkomst door Bluem ingeschakelde derde(n), beslagleggingen, het niet beschikbaar zijn van (de systemen van) Financiële Instellingen en/of telecommunicatiediensten en (pogingen tot) het onbevoegd binnendringen in en/of het onbevoegde gebruik van de systemen, de netwerken en databases die aan Bluem, Opdrachtgever, Intermediairs en/of Financiële Instellingen toebehoren en/of waarvan Bluem, Opdrachtgever, Intermediairs en/of Financiële Instellingen afhankelijk is (zijn), alsmede alle daaraan onkundig verrichtte Werkzaamheden door anderen dan Bluem of door haar ingeschakelde derden. In deze Algemene Voorwaarden wordt naast de wettelijke uitleg van overmacht dus ook onder overmacht verstaand zaken zoals, maar niet uitsluitend, de onbeschikbaarheid van software en systemen van softwarepakketleveranciers, Financiële Instellingen en Intermediairs.
  2. Indien een overmachtsituatie langer dan 2 (twee) maanden duurt, heeft elk der Partijen het recht om de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met onmiddelijke ingang door middel van een email met ontvangstbevestiging of per aangetekende post, zonder dat daartoe enig recht op schadevergoeding zal ontstaan.

Artikel 17. Diverse overige bepalingen

  1. Deze Overeenkomst treedt in de plaats van alle vorige Overeenkomsten welke ter zake aangegaan zijn tussen Partijen, ongeacht of deze Overeenkomsten mondeling zijn gemaakt of schriftelijk zijn vastgelegd.
  2. Als Opdrachtgever een nieuwe versie van de Dienst/Software in gebruik neemt, en/of haar gebruiksrechten en/of Abonnement aanpast en/of uitbreidt, zijn deze voorwaarden daarop tevens integraal van toepassing.
  3. Bluem heeft het recht bepaalde Diensten of delen van Dienst/Software uit te besteden aan derde Partijen.
  4. Overdracht door het Opdrachtgever van deze Overeenkomst of de daarin vervatte rechten en verplichtingen is uitsluitend mogelijk na voorafgaande schriftelijke toestemming van Bluem, welke toestemming kan worden gegeven onder bepaalde (alsdan aan te geven) voorwaarden. Opdrachtgever verleent bij deze bij voorbaat toestemming aan Bluem, als bedoeld in artikel 6:159 BW, tot overdracht van een Overeenkomst op een door Bluem gewenst moment, aan een door Bluem aan te wijzen derde Partij. Indien en voor zover nodig of wenselijk, verbindt het Opdrachtgever zich tevens om voorgaande toestemming schriftelijk te bevestigen.
  5. Bluem kan te allen tijde de Overeenkomst en/of de Algemene Voorwaarden door middel van een schriftelijke kennisgeving aan Opdrachtgever aanpassen c.q. wijzigen. Opdrachtgever zal met redelijke wijzigingen akkoord gaan. De wijzigen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van inwerkingtreding. Indien geen tijdstip van inwerkingtreden is bericht, treden wijzigingen ten opzichte van Bluem in werking zodra hem de wijziging schriftelijk is bericht. Onverlet voorgaande kunnen wijzigingen van ondergeschikt belang te allen tijde worden doorgevoerd.
  6. Op de Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing en Partijen zullen geschillen, welke niet in der minne kunnen worden opgelost, voorleggen aan de rechtbank te Utrecht. Indien de rechtbank artikelen uit de Overeenkomst en/of Algemene Voorwaarden ongeldig verklaard, blijven de overige artikelen ongewijzigd van kracht.

HOOFDSTUK 2. DIENST/SOFTWARE
Artikel 18. Levering en acceptatie

  1. In de Overeenkomst komen Partijen overeen welke functionaliteit Bluem als Dienst/Software zal leveren aan Opdrachtgever. Bluem garandeert dat zij gerechtigd is de functionaliteit van de Dienst/Software ter beschikking te stellen aan Opdrachtgever en vrijwaart Opdrachtgever voor aanspraken van derden dienaangaande.
  2. Zodra Bluem de inrichting van de functionaliteit heeft voltooid, indien de inrichting niet automatisch geschiedt, zal Bluem Opdrachtgever, hierover informeren en melden dat is opgeleverd, de Dienst/Software is begonnen en de functionaliteit aan Opdrachtgever voor gebruik gereed is (implementatie is voltooid).
  3. Indien Partijen overeenkomen dat Opdrachtgever na de datum van bedrijfsklare oplevering van de Dienst/Software een acceptatietest zal uitvoeren, dan vindt die acceptatietest binnen 5 (vijf) werkdagen na de datum van bedrijfsklare oplevering plaats. Tijdens de acceptatietest zal Bluem Opdrachtgever op diens verzoek tegen haar geldende tarieven assisteren. Binnen 3 (drie) werkdagen nadat de acceptatietest heeft plaatsgevonden, stuurt Opdrachtgever Bluem een verslag toe, indien er gebreken geconstateerd worden. Mocht Bluem na afloop van deze termijn de resultaten van de acceptatietest niet hebben ontvangen, dan is Bluem gerechtigd de Dienst/Software als geaccepteerd te beschouwen. Kleine gebreken die door hun aard en/of aantal bedrijfsmatige ingebruikname redelijkerwijze niet in de weg staan, zullen geen reden toe onthouding van de acceptatie zijn, onverminderd de verplichting van Bluem tot herstel van zodanige gebreken, voor zover mogelijk.
  4. Derden-Software is nimmer voorwerp van acceptatie. Doch, ter zake programmatuur van een derdeleverancier geldt dat Bluem de tijdens de acceptatietest geconstateerde gebreken terstond zal doorgeven aan deze derdeleverancier. Indien en voorzover mogelijk, is Bluem bereid om gedurende de tijd dat de derdeleverancier nodig heeft om het gebrek te herstellen zich in te spannen om een tijdelijke work-around aan te brengen. Bedoelde work-around wordt Opdrachtgever op basis van nacalculatie in rekening gebracht, ter discretie van Bluem.
  5. Indien Opdrachtgever de Dienst/Software bij de uitvoering van een acceptatietest niet heeft geaccordeerd, zal uiterlijk binnen 5 (vijf) werkdagen nadat gesignaleerde gebreken zijn verholpen de acceptatietest worden herhaald conform de bepalingen in dit artikel. Ook kan het zijn dat Bluem zelf een acceptatietest uitvoert om aan te tonen dat de Dienst/Software naar behoren functioneert.
  6. Indien de Opdrachtgever geen acceptatietest uitvoert en/of Opdrachtgever het bedrijfsklaar opgeleverde voor acceptatie in gebruik neemt, geldt de datum van bedrijfsklare oplevering als datum van acceptatie.
  7. Materiële aanpassingen van functionaliteit voor klanten worden door Bluem tijdig gecommuniceerd aan Opdrachtgever en Bluem verstrekt aan Opdrachtgever informatie aangaande de eventuele consequenties van voorgenomen aanpassingen c.q. wijzigingen als deze betrekking hebben op de manier waarop Opdrachtgever Gegevens en Bestanden uitwisseld met Bluem (API koppeling).

Artikel 19. Gebruik en service level

  1. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het in het kader van de dienstverlening verstrekte gebruikersnamen, wachtwoorden en certificaten.
  2. Opdrachtgever zal in het kader van het afnemen van de Dienst/Software handelen als een professioneel gebruiker conform artikel 8.
  3. In een SLA bij de Overeenkomst leggen zij het service level voor de Dienst/Software vast. Bij gebreke van een SLA garandeert Bluem niet dat de functionaliteit voor Opdrachtgever altijd beschikbaar is/zijn, doch streeft Bluem naar een maximale beschikbaarheid, conform artikel 3.

iDIN Terms & Conditions

IDIN Terms and Conditions via DISP Bluem for Merchants (via Partner) 2019

1. Definitions

1.1 Merchant: the party who uses the iDIN provision of personal data of a User via DISP Bluem on the basis of an agreement with a Partner, as supplemented by these General Terms and Conditions.

1.2 Partner: an authorized reseller of Bluem that offers Bluem’s iDIN services to other parties. Partners are B2B software companies, system integrators, or solution providers. Typically, the Partner by themselves handle sales, onboarding and support for a customer for both API and Dashboard usage of DISP Bluem iDIN service.

1.3 Bluem: Bluem B.V., with its registered office in Amersfoort. Bluem fulfills the role of DISP (Digital Identity Service Provider) for iDIN.

1.4 iDIN: the standards and rules managed by iDIN B.V., established in Amsterdam, on the basis of which iDIN can grant Merchants via DISP Bluem.

1.5 iDIN provision: the personal data and / or document signature of the User who receives Bluem via Acquirer on the basis of an iDIN request from the Issuer and makes it available electronically to the Merchant.

1.6 iDIN request: the electronic request from the Merchant to Bluem for an iDIN provision.

1.7 Password: the password that, in combination with the username, is required for the Merchant's or Partner’s employee to make use of the iDIN via DISP Bluem Dashboard.

1.8 Certificate or Token: a certificate or token from Bluem required for the use of iDIN via DISP Bluem.

1.9 Documentation: the iDIN Documentation from Bluem that is applicable to iDIN via DISP Bluem, as well as the replacements of those manual (s) designated by Bluem.

1.10 Issuer: the user's bank that sends the personal data and / or document signature of the User included in its administration to Bluem in connection with an iDIN provision.

1.11 User: the person who, at the request of the Merchant, gives the Issuer an order for an iDIN provision.

1.12 iDIN via DISP Bluem: the iDIN-based service from Bluem, with which the Merchant, direct or indirect via Partner, can receive iDIN benefits.

1.13 Dashboard: https://viamijnbank.net/cgi-bin/WebObjects/ESDashboard.woa and / or web pages designated by Bluem on which Bluem makes information, setting options and other functions about iDIN available to the Merchant and/or Partner via DISP Bluem.

1.14 Agreement: the agreement concluded between the Partner and the Merchant, regarding iDIN via DISP Bluem in which these General Terms and Conditions have been declared applicable.

1.15 Bluem website: www.bluem.nl and / or one or more of its subpages and webpages designated by Bluem to replace them.

1.16 Acquirer: A party who has a License Agreement for iDIN with Currence has concluded to fill in the routing role and thus the link is between DISP and Issuer for iDIN.

1.17 Terms and Conditions: These IDIN Terms and Conditions via DISP Bluem for Merchants (via Partner) 2019 which have been accepted by the Merchant via https://bluem.nl/en/bluem-bv-contact?news#iDINterms

2. Contract duration

2.1 The termination of the Agreement does not relieve the parties from the obligations arising the General Terms and Conditions, which by their nature continue after the termination of the Agreement such as - but not limited to - the provisions of Articles 4, 7 to 9, 12, 14 and 16 to and with 23.

3. iDIN via DISP Bluem, direct or indirect via connecting Partner: features

3.1 With iDIN via DISP Bluem, the Merchant can request the User's personal data via an iDIN request from the Issuer's administration. If the User and the Issuer agree to the provision of (a part of) the personal data included in the iDIN request, Bluem will provide the Merchant with the personal data received from the Issuer via the iDIN provision.

3.2 The detailed features of iDIN via DISP Bluem are described in the Documentation. Bluem is always authorized to change the characteristics of iDIN via DISP Bluem and will inform the Merchant of such changes in a manner to be determined by Bluem.

3.3 Bluem provides the personal data of the User as recorded in the administration of the Issuer. Bluem therefore does not guarantee the accuracy, completeness and topicality of the personal data included in the iDIN disclosure. Bluem is therefore not liable towards the Merchant for errors in the iDIN provision. Bluem also does not vouch for the legal capacity or legal capacity of the User. Bluem stipulates on behalf of the Acquirer and Issuer that the Merchant may not sue the Acquirer and Issuer for (damage as a result of) errors in the iDIN provision.

3.4 The Merchant is not permitted to remove one or more Issuers from the so-called issuer list as described in the Documentation.

3.5 Not all banks active in the Netherlands participate in iDIN as Issuer. iDIN via DISP Bluem may only be used for legal activities (on websites) according to Dutch and international law. The personal data included in the iDIN disclosure may not be processed outside the European Union (EU).

3.6 Bluem will make commercially responsible efforts to enable the Merchant to submit iDIN requests and to collect iDIN services for 7 days a week and 24 hours a day.

Bluem is, inter alia in the event of malfunctions, maintenance work or security incidents, authorized to limit and / or suspend iDIN in whole or in part via DISP Bluem. Bluem will, if possible, give the Merchant advance notice via the Bluem website or in another way of the (intention to) suspend, unless Bluem finds this undesirable in connection with, for example, fraud prevention or detection or the interests of third parties.

3.7 Bluem is authorized to suspend the fulfillment of its obligations under these General Terms and Conditions, including the issue of iDIN benefits, with immediate effect, in whole or in part, if and as long as the Merchant or the Partner, in the opinion of Bluem, fails to fulfill his obligations under these General Terms and Conditions and/or the Agreement, or there is a difference of opinion between the Merchant or the Partner and Bluem or between Bluem and third parties. When using the right to suspend Bluem, Bluem is not obliged to declare the Merchant in default, nor to compensate any damage to the Merchant.

This suspension right does not affect all other rights of Bluem, including the right to compensation for damage, and / or termination of the Agreement.

4. iDIN via DISP Bluem, direct or indirect via Partner: privacy and security

4.1 The Merchant is responsible, as referred to in the applicable privacy legislation, with regard to the personal data received from the User by the Merchant in the iDIN provision.

4.2 The Merchant guarantees Bluem that it always complies with the then applicable privacy legislation. The Merchant will, for example, process the personal data received through the IDIN provision in a proper and careful manner, taking into account the applicable laws and regulations, including the Personal Data Protection Act.

4.3 The Merchant may only use iDIN via DISP Bluem and the personal data received from the User via the iDIN provision for itself and activities agreed with Bluem. The Merchant is not permitted to process the data for other purposes.

4.4 The Merchant will protect the data received via the IDIN provision in both a technical and organizational manner in such a way that unauthorized persons cannot gain access to this data. The Merchant shall immediately inform Bluem of problems and / or irregularities, including suspected or actual unauthorized use, security incidents and data breaches within the meaning of Article 34a of the Personal Data Protection Act, with regard to the data provided by IDIN.

4.5 If unauthorized use, security incidents or data breaches could occur because the security measures of the Merchant are insufficient, the Merchant will adjust those security measures without delay to stop or prevent unauthorized use, security incidents and data breaches. The Merchant will upon request inform Bluem about the measures taken.

4.6 The Merchant will keep Bluem informed of new developments regarding the data breach and will immediately provide Bluem with all requested information and cooperation in connection with the breach of security or the data breach.

5. iDIN via DISP Bluem, direct or indirect via Partner: own goods, connections

5.1 The Merchant is responsible for its own account and risk for the uninterrupted availability, adequate security and proper functioning of the goods and (telecommunications) services required for iDIN via DISP Bluem, as described in the Documentation. Bluem may change the specifications of the required goods and / or (telecommunications) services, and will inform the Merchant of such changes in a manner to be determined by Bluem.

5.2 The Documentation describes the requirements with regard to the place(s) and method (s) where the Merchant presents iDIN via DISP Bluem on its systems.

6. iDIN via DISP Bluem, direct or indirect via Partner: Certificate or Token

6.1 The Merchant needs Certificate or Token for the use of iDIN via DISP Bluem. This Certificate or Token will be provided by Bluem.

6.2 The Merchant is irrevocably and unconditionally bound by, and responsible for, all (legal) acts performed with its Certificate or Token. The Merchant bears the risk of unauthorized use of the Certificate or Token.

6.3 The Merchant ensures that his Certificate or Token remain secret, are used and stored safely, and are only known to, and accessible to, persons authorized to perform (legal) acts with them on behalf of the Merchant.

6.4 The Merchant will take such measures that unauthorized access to and use of Certificate or Token is not possible. The Merchant will keep information regarding the security aspects of iDIN via DISP Bluem confidential. The Merchant must constantly carefully check whether the Certificate or Token are used exclusively by authorized persons and in strict compliance with his instructions and are kept safely.

6.6 The Merchant will immediately check any communication from Bluem to the Merchant regarding the use of a Certificate or Token for accuracy. If, based on the notification, the Merchant is of the opinion that there has been or has been incorrect use of a Certificate or Token, the Merchant will immediately inform Bluem about this.

6.7 The Merchant is obliged to immediately request Bluem to block a Certificate or Token as soon as the Merchant knows or suspects that a Certificate or Token:
- is lost or stolen;
- is used or may be used by unauthorized persons, or
- is being used or may be used in violation of instructions from the Merchant.

Bluem will block the ability of the Merchant to perform (legal) acts with the Certificate or Token as soon as reasonably possible after the Merchant has requested Bluem to be blocked in accordance with the above provisions.

6.8 At the request of Bluem, the Merchant will no longer use a Certificate or Token and / or use a replacement Certificate or Token on the date indicated by Bluem.

7. Use iDIN via DISP Bluem, direct or indirect via Partner: General

7.1 The Merchant may only use iDIN via DISP Bluem on its systems for the activities of the Merchant itself described in the Agreement.

The Merchant may only use iDIN via DISP Bluem on another website and / or for other activities, after the Merchant has received prior written permission from Bluem. This permission must be requested from Bluem. Bluem is in no way obliged to grant the requested permission and can attach additional conditions to a granted permission.

7.2 The Merchant is authorized, at his own expense and risk, to engage third parties in the performance of the Agreement. The Merchant is obliged to inform Bluem in writing before the Merchant uses a third party as processor with regard to the iDIN benefits, in writing about the statutory name, trade name, registered office, actual business address, number of Chamber of Commerce registration or similar number, contact person name, address and telephone number of the contact person of such a processor.

The Merchant ensures that the third parties engaged by the Merchant are fully aware of and bound by the obligations that arise for the Merchant and / or third parties from the Agreement. The Merchant ensures that these third parties correctly comply with such obligations, and will enforce compliance with those obligations in law at Bluem's first request.

The Merchant is aware that the involvement of third parties involves risks.

The Merchant will take the necessary care into account when choosing those third parties.

7.3 The Merchant may only use iDIN via DISP Bluem and the personal data received from the User via the iDIN provision for himself and not for others. The Merchant may not make the personal data received from the User via iDIN provided to others in any way.

7.4 The Merchant guarantees that the Merchant does not use iDIN via DISP Bluem;

A. if the Merchant knows or suspects that fraud has been or may be committed or is otherwise unlawful and / or punishable by or to the disadvantage of the User, Bluem, Acquirer or the Issuer;
B. in the event of (legal) acts that are in conflict with, or act in conflict with, Dutch, foreign or international laws or regulations;
C. for (legal) acts that concern goods or services whose existence, exploitation, trading, possession or use is punishable in the Netherlands or abroad;
D. with (legal) acts that infringe the rights of third parties;
E. for (legal) acts that are unlawful in the Netherlands or abroad for other reasons;
F. if, as a result, the reputation of Bluem or Acquirer and / or the image of iDIN is or can be damaged through DISP Bluem;
G. if this causes inconvenience to Users or the financial institutions of those Users;
H. if the Merchant thereby acts contrary to the Agreement, these General Terms and Conditions or the Documentation.
In the situation referred to under A., ​​the Merchant must inform Bluem without delay in accordance with the provisions of the Documentation and follow the instructions of Bluem.

7.5 The Merchant fully indemnifies Bluem, Acquirer and Issuers for damage as a result of claims from third parties, including Users, which are related to iDIN via DISP Bluem.

8. Use iDIN via DISP Bluem, direct or indirect via Partner: Communication

8.1 The (brand) name and logo of iDIN, and the techniques, documentation and methods used by Bluem for the execution of the Agreement and / or made available to the Merchant, are subject to intellectual property rights (including this trademark rights, copyrights and patent rights) of, among others, Bluem and its suppliers.

8.2 Except insofar as this is necessary for the execution of the Agreement or permitted in these General Terms and Conditions or the Documentation, the Merchant may use the (brand) name and the logo / logo of iDIN, and / or techniques, documentation and methods made available to the Merchant, not using, reproducing / copying, modifying, publishing or making available to third parties (under whatever title) without prior written permission from Bluem.

9. Use iDIN via DISP Bluem, direct or indirect via Partner: Information and research

9.1 The Merchant provides Bluem on first request with the information requested by Bluem about the use of iDIN via DISP Bluem by the Merchant and / or about the Merchant's fulfillment of his obligations under the Agreement. The Merchant is responsible for the accuracy and completeness of the information provided.

9.2 The Merchant grants Bluem the right to have the Merchant's administration and (computer) systems examined by an independent party if Bluem has reasonable grounds to doubt the correct fulfillment by the Merchant or third parties engaged by it of the obligations arising from the agreement. The Merchant will fully cooperate with this party in conducting the investigation. The costs of the investigation will be borne by Bluem, unless the investigation shows that the Merchant or a third party engaged by him has failed to fulfill the obligations described in this article. In the latter case, the Merchant is obliged to reimburse Bluem for the reasonable costs of the investigation.

9.3 At the request of Bluem or the relevant supervisor, the Merchant cooperates without delay in requests for information in relation to ((safety) incidents at) iDIN via DISP Bluem.
The Merchant is obliged to Bluem to strictly follow any instructions and measures from the regulator.

10. iDIN request via DISP Bluem, direct or indirect via Partner

10.1 The Merchant may request an iDIN provision from Bluem with an iDIN request that meets the provisions of the Documentation. Bluem is not obliged to process an iDIN request if the iDIN request and / or the way in which the iDIN request is submitted does not comply with the provisions of the Documentation.

10.2 In the iDIN request, the Merchant states, in accordance with the Documentation, which data must be included in the iDIN provision. In the iDIN request, the Merchant only requests the data from the User that the Merchant needs for the purpose that the Merchant has made clear to the User prior to the iDIN request.

10.3 In the iDIN request and on its systems, the Merchant uses the same (statutory and / or commercial) name, address and other data as in the Agreement.

11. iDIN distribution, direct or indirect via Partner

If the Issuer provides the personal data of the User to Bluem on the basis of an iDIN request, Bluem makes the iDIN provision available to the Merchant in accordance with the Documentation. The Merchant can collect the iDIN provision in accordance with the Documentation and within the maximum period included in the Documentation from Bluem.

12. Complaint handling in connection with iDIN benefits

The Merchant must:
a handle complaints about the use / abuse and the (legal) consequences of iDIN benefits for your own account and risk;
b provide the information about the complaint handling in a timely manner and in a clear manner before the iDIN provision;
c be easily accessible by e-mail and via telephone or chat box for complaints and respond without unnecessary delay;
d handle the complaint carefully, in a reasonable manner and within a reasonable period of time;
e at the request of Bluem, take reasonable account of the information received by Bluem, direct or indirect via Partner, from the Issuer about the validity of the user's agreement for the iDIN provision when handling complaints.

13. Dashboard, Password

13.1 The Dashboard is part of iDIN via DISP Bluem. Bluem or Partner may provide you access to the Dashboard. The characteristics and functions of the Dashboard are described in the Documentation. Bluem has the right to change the characteristics and / or functions of the Dashboard at any time and will inform the Merchant of those changes, or allow the Merchant via the Dashboard, the Bluem website or otherwise to take cognizance thereof.

13.2 The Merchant will request and / or change the Password required for the use of the Dashboard in accordance with the Documentation.

13.3 The Merchant is irrevocably and unconditionally bound by all (legal) acts performed in the Dashboard. The Merchant bears the risk of unauthorized use of the Password.

13.4 The provisions of Article 6 on Certificate and Token apply mutatis mutandis to the Password.

14. Merchant Details

14.1 The Merchant is responsible for the accuracy and completeness of the information that it has made known to Bluem and or Partner. The Merchant will immediately inform Bluem if this information changes.

14.2 Bluem has the right to provide the data about the Merchant and its use of iDIN via DISP Bluem, which data Bluem has received from the Merchant and / or which Bluem has collected or compiled itself, to third parties directly or indirectly involved with iDIN and if that is necessary or desirable in the opinion of Bluem.

15. iDIN documentation

15.1 The documentation used by Bluem applies to the use of iDIN via DISP Bluem. This Documentation is included on the Dashboard or is otherwise made known or made available by Bluem, via Partner, to the Merchant. The Merchant is obliged to comply with this Documentation. The Merchant is not permitted to use iDIN via DISP Bluem if the Documentation is not complied with.

15.2 Bluem may change the Documentation referred to in Article 15.1 with immediate effect, and will inform the Merchant of such changes, in a manner to be determined by Bluem.

16. Relations with third parties

16.1 Bluem is not a party to the (legal) acts between the User and the Merchant.
Bluem, Acquirer and Issuer are not liable towards the Merchant for (legal) acts of Users.
The Merchant indemnifies Bluem, Acquirer and Issuer for all claims of Users that are related to (legal) acts performed between User and the Merchant and the use of iDIN via DISP Bluem, and Bluem compensates the damage that Bluem suffers as a result of such claims.

16.2 The Merchant will resolve disputes with Users or others whose data have been obtained through an iDIN provision by the Merchant in a reasonable manner at his own expense and risk.

16.3 Bluem is authorized to use the services of third parties in the performance of the Agreement. Bluem will take the necessary care into account when choosing those third parties.

16.4 The Merchant is authorized, at his own expense and risk, to engage third parties in the performance of the Agreement.

17. Liability

17.1 Without prejudice to what is stipulated elsewhere in these General Terms and Conditions about liability, and unless arising as a direct result of its intent or gross negligence, Bluem is not liable for damage that directly or indirectly results from:
- non-compliance by the Merchant or Partner with the provisions of the Agreement, these General Terms and Conditions or the Documentation;
- international conflicts;
- violent or armed actions;
- measures taken by any domestic, foreign or international government;
- measures by a regulatory body;
- boycott actions;
- labor disputes with third parties or among the company's own staff;
- disruptions in and suspension of the electricity supply, in telecommunication services or connections, or in equipment or software of Bluem or of third parties engaged by Bluem;
- shortcomings by third parties that Bluem engages in the performance of the Agreement, if Bluem demonstrates that it has been careful in its choice of that third party.

17.2 Under no circumstances is Bluem liable for indirect damage, including lost profit, damage as a result of business interruption and consequential damage.

18. Proof

The data stored by Bluem or by third parties engaged by it with regard to the implementation of the Agreement, including the use of Passwords and Certificates, serves as complete proof to the Merchant, unless the Merchant provides proof to the contrary.

19. Terms and Conditions Merchant, applicable law, competent court

19.1 The terms and conditions of the Merchant do not apply to the Agreement.

19.2 Only Dutch law applies to the Agreement.
Disputes between parties related to the Agreement, the General Terms and Conditions declared applicable therein and the Documentation can only be submitted to the Dutch court.

20. Change to General Terms and Conditions

Bluem is authorized to supplement, change and / or replace these General Terms and Conditions. Bluem will inform the Merchant at least sixty days before the start date of a supplement, change or replacement, in a manner to be determined by Bluem. If the Merchant does not agree with a supplement, change and / or replacement, he must notify Bluem in writing within 30 days of canceling the Agreement.

21. Merger / split / transfer

21.1 All powers, rights and obligations of Bluem can also be exercised independently and jointly and severally by Bluem's legal successor (s) after legal merger or after legal split of Bluem.

21.2 Bluem is authorized to transfer (partially) the rights from the Agreement and / or the legal relationship (s) in which it stands to the Merchant or Partner with the related additional rights to a third party. By signing the Agreement, the Merchant grants permission for this in advance / the Merchant or Partner has granted permission for this in advance.

21.3 Wherever the word "Bluem" is mentioned in the General Terms and Conditions and in the Agreement, the successor (s) of Bluem must also be understood after a merger or division or transfer.

22. Partial invalidity and voidability

The invalidity or voidability of a provision in these Terms and Conditions or in the Agreement does not lead to the nullity or voidability of these Terms and Conditions or the Agreement, nor any other provision thereof.

23. Permits and exemptions / registration obligation

23.1 The Merchant, and Partner, must always have the permits, exemptions and exemptions that are necessary for (the exercise of) his profession or business. The Merchant must also be registered in the registers if this is necessary for the exercise of his profession or business. The Merchant is obliged to show this if Bluem so requests. Bluem can ask the Merchant or Partner for a statement from the institution that has granted the permit or exemption. If the Merchant or Partner cannot provide such a statement, the Merchant must demonstrate that he does not require a permit or exemption. Bluem determines how the Merchant can demonstrate this.

23.2 The Merchant or Partner may not act contrary to the conditions of a permit or exemption.

23.3 The Merchant or Partner must ensure that the permits and exemptions do not expire or are withdrawn. Whether this is likely to happen.

23.4 All this also applies to registrations and exemptions there from.

Privacy verklaring

Bluem b.v., gevestigd aan Plotterweg 31, 3821 BB Amersfoort, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Persoonsgegevens die wij verwerken

Bluem verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt en/of omdat u onze nieuwsbrieven ontvangt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken t.b.v. onze externe communicatie: bedrijfsnaam, voornaam, achternaam, geslacht, functie, emailadres en telefoonnummer.

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Wij verzamelen geen gevoelige persoongegevens zoals ras, overtuiging e.d. Onze website en/of diensten zijn bedoeld voor bedrijven en wij hebben daarom niet de intentie gegevens te verzamelen over particulieren en websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. We kunnen echter niet controleren of een website bezoeker ouder dan 16 is. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder ouderlijke toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige (emailadres via de nieuwsbrief optin), neem dan contact met ons op via info@bluem.nl, dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Bluem verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen: informatievoorziening aan klanten, prospects en geïnteresseerden inzake FiNTECH nieuws, productinnovaties, reclamefolders en aanbiedingen. Denk hierbij aan de laatste trends, tips en product innovaties op het gebied van online betalen, incassomachtigen, e-factureren, identificatieservices en digitaal ondertekenen.

Geautomatiseerde besluitvorming

Bluem neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Bluem gebruikt het Spotler email marketing systeem (www.spotler.nl) voor het uitsturen van haar digitale nieuwsbrieven.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

Persoonsgegevens bewaren niet langer dan noodzakelijk. Dit betekent dat we uw gegevens bewaren totdat:

  • Persoon zich uitschrijft voor Bluem’s nieuws via het afmeldformulier,
  • Persoon niet meer werkzaam is voor het bedrijf,
  • Bedrijf niet meer klant is bij Bluem, of
  • Persoon anderzins aangeeft geen informatie te willen ontvangen van Bluem.

Delen van persoonsgegevens met derden

Bluem verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Bluem gebruikt alleen een cookie voor de aanmeld popup voor de nieuwsbrief op de website www.bluem.nl. Voorts gebruiken wij geen cookies of vergelijkbare technieken op onze publieke website.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. In de nieuwsbrief die wij periodiek uitsturen staat een link voor ‘afmelden’ en ‘gegevens wijzigen’. Via de laatste link heeft u altijd toegang tot uw persoongegevens en kunt u deze zelf online wijzigen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Bluem en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid.

Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@bluem.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, dient het verzoek te komen vanuit hetzelfde emailadres dat bij ons staat geregistreerd. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen twee weken, op uw verzoek.

Bluem wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Bluem neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er zijn aanwijzingen van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@bluem.nl. Bluem heeft de volgende maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen:

  • Beveiligingssoftware, zoals een virusscanner en firewall
  • TLS (voorheen SSL) Wij versturen uw gegevens via een beveiligde internetverbinding. Dit kunt u zien aan de adresbalk 'https' en het hangslotje in de adresbalk.
  • DKIM, SPF en DMARC zijn drie internetstandaarden die wij gebruiken om te voorkomen dat u uit onze naam e-mails ontvangt die virussen bevatten, spam zijn of bedoelt zijn om persoonlijke (inlog)gegevens te bemachtigen.
  • DNSSEC is een extra beveiliging (aanvullend op DNS) voor het omzetten van een domeinnaam (website) naar het hieraan gekoppelde IP-adres (servernaam); het wordt voorzien van een digitale handtekening. U kunt die handtekening automatisch laten controleren. Op die manier voorkomen wij dat u omgeleid wordt naar een vals IP-adres.

Contactgegevens

https://www.bluem.nl
Plotterweg 31
3821 BB Amersfoort
Tel. +31 85 2220400
N.J. Kester is de functionaris gegevensbescherming van Bluem en is te bereiken via info@bluem.nl