Betaalverzoeken/digitale machtigen voor bedrijven in alle maten

In de praktijk zien we dat ook kleine bedrijven met een laag transactievolume gebruik maken van betaaldiensten zoals iDEAL of digitaal incassomachtigen. Er zijn hiervoor meerdere redenen. Waar voorheen betaalverzoeken en digitale machtigen voornamelijk werden ingezet in de verzekeringsbranche en de hypothecaire wereld door grotere partijen, worden ze nu ingezet in vrijwel alle markten, door … “Betaalverzoeken/digitale machtigen voor bedrijven in alle maten” verder lezen

iDEAL door het dak: 41% groei

Het transactievolume van iDeal is in het afgelopen halfjaar (1 jan – 1 juli) met 40,8% gegroeid ten opzichte van vorig jaar. De teller bleef staan op 238.855.434 betalingen. Dat leert een optelsom van kerncijfers, gevolgd door een vergelijking met dezelfde periode in 2017. Sinds de start is, tot en met afgelopen juni, 1.817 miljoen keer … “iDEAL door het dak: 41% groei” verder lezen

Mobile first! We zijn er nog (lang) niet

Al jaren wordt geroepen dat mobiel betalen serieuze vormen gaat aannemen in ons land, zowel online als offline. Anno 2018 zijn we nog altijd niet zover. Wat is de oorzaak daarvan en wat moet er gebeuren om mobiel betalen echt te laten doorbreken? OnlineRetailer vroeg dit 23 augustus aan 10 experts uit de betaalwereld waaronder … “Mobile first! We zijn er nog (lang) niet” verder lezen

PayPal voor buitenlandse clientèle

PayPal is in Nederland en het buitenland een breed geaccepteerd betaalsysteem. PayPal is handig als je in het buitenland wilt bestellen bij een winkel die geen iDEAL accepteert. Je betaalt dan indirect vanaf je bankrekening door geld te storten op je PayPal rekening en vervolgens met PayPal te betalen. PayPal zie je vaak bij webwinkels … “PayPal voor buitenlandse clientèle” verder lezen

Bank incassoklant wijzigt

Het rekeningnummer van een bestaande klant wijzigt. Wat nu? Met incassomachtigen kunt kunt u nu realtime opnieuw een machtigingsverzoek aanmaken en versturen naar de klant. Deze hoeft dit verzoek alleen goed te keuren met een klik, zodat een rechtsgeldige SEPA-machtiging ontstaat. Dit kan in slechts enkele seconden geregeld worden (terwijl u uw klant aan de … “Bank incassoklant wijzigt” verder lezen

Eén digitale sleutel ipv een grote sleutelbos

Consumenten beschikken op dit moment over een veelvoud aan digitale sleutels waarmee ze toegang krijgen tot al hun ‘mijn omgevingen’. Als deze eilandvorming doorgaat en organisaties en niet gezamenlijk optrekken dan wordt die digitale sleutelbos alleen maar groter. Dat is wat we ervaren. Zakendoen gebeurt online. ‘Authenticatie en identificatie’ zijn hierbij onontbeerlijk’ aldus Rieko Kester … “Eén digitale sleutel ipv een grote sleutelbos” verder lezen

Grote organisaties zetten betaalverzoeken in tegen openstaande tegoeden

Betaalverzoeken worden steeds vaker in het incassotraject gebruikt voor het innen van openstaande bedragen. Weinig dingen kunnen zo vervelend zijn als een betaling willen doen en veel tijd en moeite kwijt te zijn aan het doen van deze betaling. Bedrijven en organisaties beginnen de dienst echter ook te ontdekken. Omdat betaalverzoeken bij particulieren erg aanslaan, wordt … “Grote organisaties zetten betaalverzoeken in tegen openstaande tegoeden” verder lezen

Het ‘Tikkie-effect’

Momenteel maakt bijna 86% van de Nederlandse zzp’ers gebruik van mobiel bankieren apps voor de financiële huishouding. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van ZZP Barometer en Knab onder 975 zzp’ers. Met name het vertrouwen in dergelijke apps is sterk gestegen in slechts een jaar tijd. Banken besteden veel aandacht aan de kwaliteit van hun … “Het ‘Tikkie-effect’” verder lezen