Identiteitszekerheid online: start gratis

iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten veilig én snel online hun persoonsgegevens kunnen delen met jouw bedrijf. Denk aan NAW, geboortedatum, geslacht, e-mail en telefoonnummer. iDIN biedt identiteitszekerheid bij onboarding, inloggen ondertekenen en meer. Een particulier wilt bijvoorbeeld: online klant worden en moet zich legitimeren een account aanmaken bij jouw bedrijf en … “Identiteitszekerheid online: start gratis” verder lezen

Instant payments in Nederland

Met ingang van 2019 wordt de snelheid van interbancaire overschrijvingen flink opgeschroefd. Dan rolt een grote groep Nederlandse banken de mogelijkheid uit voor het doen van instant payments, ofwel flitsbetalingen. Geld overmaken naar een andere bank zou dan nog ongeveer vijf seconden duren. De ontwikkelingen in betalen hebben zich de afgelopen jaren in rap tempo … “Instant payments in Nederland” verder lezen

Mijlpaal: 2 miljard iDEAL betalingen

Betaaldienst iDEAL heeft onlangs de 2 miljardste betaling verwerkt. Daarmee is het aantal betalingen binnen 3 jaar verdubbeld, terwijl voor de 1ste miljard iDEAL-betalingen 13 jaar nodig was. De mijlpaal is in november gehaald volgens Currence. Of iDEAL dit groeitempo kan volhouden, is onzeker. De PSD2 richtlijn geeft burgers binnenkort de mogelijkheid meer bankgegevens met … “Mijlpaal: 2 miljard iDEAL betalingen” verder lezen

Handelsbanken nieuw in checkout

November jl. is Handelsbanken toegevoegd als nieuwe iDEAL bank. Handelsbanken, van origine een Zweedse bank die sinds 2013 actief is in Nederland. Door het aanbieden van iDEAL kan Handelsbanken Nederlandse consumenten beter bedienen. Uiteraard is Handelsbanken direct als bank door Bluem toegevoegd aan de betaalpagina. Viamijnbank biedt hiermee maximale dekking voor merchants. In totaal ondersteunen nu 12 … “Handelsbanken nieuw in checkout” verder lezen

iDIN: identiteitscontrole, maar wel simpel en snel

Volgens moederbedrijf Currence staat de ontwikkeling pas aan het begin. iDIN biedt organisaties die zekerheid moeten hebben over iemands identiteit of leeftijd een makkelijke manier om die te verkrijgen zonder de privacy van die persoon onnodig te schenden. Nu nog vraagt bijvoorbeeld een aanbieder van telecomdiensten een kopie van een paspoort waarop allerlei gegevens staan … “iDIN: identiteitscontrole, maar wel simpel en snel” verder lezen

Incassomachtigen als olievlek onder ondernemers

Ongeacht de branche waarin een organisatie opereert, er moet altijd betaald worden. Bluem ziet dit terug in het aantal aanvragen voor de Emandatedienst (digitaal incassomachtigen). Steeds meer Emandates aanvragen. Maar hoe komt dit? Ondernemers krijgen een incassomachtigingsverzoek van bijvoorbeeld hun IT-leverancier of verzekeraar, verzorgd door Bluem Payments. Wanneer de ondernemer de machtigingsflow doorloopt als (particulier) … “Incassomachtigen als olievlek onder ondernemers” verder lezen

2 miljoen iDIN transacties

Afgelopen maand heeft iDIN een bijzondere mijlpaal gepasseerd; 2 miljoen transacties. Iets meer dan een half jaar geleden is de miljoenste iDIN-transactie gedaan. Dit betekent dat iDIN een sterke groei heeft doorstaan. Zo heeft september 2018 bijna 500% meer succesvolle transacties vergeleken dezelfde periode een jaar geleden. Als naar de groei wordt gekeken, kan gesteld … “2 miljoen iDIN transacties” verder lezen

101 voor betaalverzoeken

Als payment service provider voorzien wij bedrijven van betaaloplossingen. Betaalconversie is hier een belangrijk onderdeel van. Maar hoe wordt die hoge conversie gerealiseerd? Wat speelt hier allemaal in mee? In het gehele betaalproces (van email met daarin de betaallink, tot de daadwerkelijke betaling in de bankomgeving) zijn er veel momenten waarop een klant kan beslissen … “101 voor betaalverzoeken” verder lezen