iDIN: identiteitscontrole, maar wel simpel en snel

Volgens moederbedrijf Currence staat de ontwikkeling pas aan het begin. iDIN biedt organisaties die zekerheid moeten hebben over iemands identiteit of leeftijd een makkelijke manier om die te verkrijgen zonder de privacy van die persoon onnodig te schenden. Nu nog vraagt bijvoorbeeld een aanbieder van telecomdiensten een kopie van een paspoort waarop allerlei gegevens staan … “iDIN: identiteitscontrole, maar wel simpel en snel” verder lezen

Incassomachtigen als olievlek onder ondernemers

Ongeacht de branche waarin een organisatie opereert, er moet altijd betaald worden. Bluem ziet dit terug in het aantal aanvragen voor de Emandatedienst (digitaal incassomachtigen). Steeds meer Emandates aanvragen. Maar hoe komt dit? Ondernemers krijgen een incassomachtigingsverzoek van bijvoorbeeld hun IT-leverancier of verzekeraar, verzorgd door Bluem Payments. Wanneer de ondernemer de machtigingsflow doorloopt als (particulier) … “Incassomachtigen als olievlek onder ondernemers” verder lezen

2 miljoen iDIN transacties

Afgelopen maand heeft iDIN een bijzondere mijlpaal gepasseerd; 2 miljoen transacties. Iets meer dan een half jaar geleden is de miljoenste iDIN-transactie gedaan. Dit betekent dat iDIN een sterke groei heeft doorstaan. Zo heeft september 2018 bijna 500% meer succesvolle transacties vergeleken dezelfde periode een jaar geleden. Als naar de groei wordt gekeken, kan gesteld … “2 miljoen iDIN transacties” verder lezen

101 voor betaalverzoeken

Als payment service provider voorzien wij bedrijven van betaaloplossingen. Betaalconversie is hier een belangrijk onderdeel van. Maar hoe wordt die hoge conversie gerealiseerd? Wat speelt hier allemaal in mee? In het gehele betaalproces (van email met daarin de betaallink, tot de daadwerkelijke betaling in de bankomgeving) zijn er veel momenten waarop een klant kan beslissen … “101 voor betaalverzoeken” verder lezen

Betaalverzoeken/digitale machtigen voor bedrijven in alle maten

In de praktijk zien we dat ook kleine bedrijven met een laag transactievolume gebruik maken van betaaldiensten zoals iDEAL of digitaal incassomachtigen. Er zijn hiervoor meerdere redenen. Waar voorheen betaalverzoeken en digitale machtigen voornamelijk werden ingezet in de verzekeringsbranche en de hypothecaire wereld door grotere partijen, worden ze nu ingezet in vrijwel alle markten, door … “Betaalverzoeken/digitale machtigen voor bedrijven in alle maten” verder lezen

iDEAL door het dak: 41% groei

Het transactievolume van iDeal is in het afgelopen halfjaar (1 jan – 1 juli) met 40,8% gegroeid ten opzichte van vorig jaar. De teller bleef staan op 238.855.434 betalingen. Dat leert een optelsom van kerncijfers, gevolgd door een vergelijking met dezelfde periode in 2017. Sinds de start is, tot en met afgelopen juni, 1.817 miljoen keer … “iDEAL door het dak: 41% groei” verder lezen

Mobile first! We zijn er nog (lang) niet

Al jaren wordt geroepen dat mobiel betalen serieuze vormen gaat aannemen in ons land, zowel online als offline. Anno 2018 zijn we nog altijd niet zover. Wat is de oorzaak daarvan en wat moet er gebeuren om mobiel betalen echt te laten doorbreken? OnlineRetailer vroeg dit 23 augustus aan 10 experts uit de betaalwereld waaronder … “Mobile first! We zijn er nog (lang) niet” verder lezen

PayPal voor buitenlandse clientèle

PayPal is in Nederland en het buitenland een breed geaccepteerd betaalsysteem. PayPal is handig als je in het buitenland wilt bestellen bij een winkel die geen iDEAL accepteert. Je betaalt dan indirect vanaf je bankrekening door geld te storten op je PayPal rekening en vervolgens met PayPal te betalen. PayPal zie je vaak bij webwinkels … “PayPal voor buitenlandse clientèle” verder lezen