Betaalgemak van een digitaal betaalverzoek – Mercatus

In 2017 hebben we in Nederland de mijlpaal van de 1,5 miljardste iDEAL betaling bereikt. Vrienden die je een betaalverzoek versturen via WhatsApp en die je snel en eenvoudig betaalt met iDEAL via je mobiel zijn de normaalste zaak geworden. Het intypen van IBAN-nummer, rekeninghouder en betalingskenmerk in internetbankieren is door de komst van digitale … “Betaalgemak van een digitaal betaalverzoek – Mercatus” verder lezen

iDEAL-betalingen vaker via mobiel dan desktop in 2017

Waar Nederlanders hun iDEAL-betalingen in 2016 nog vooral via een desktop deden, gaat 2017 de boeken in als jaar waarin smartphones en tablets voor het eerst vaker zijn gebruikt. Behalve de opmars van de mobiele commercie is ook de doorbraak van de onderlinge iDEAL-betalingen tussen consumenten van invloed. Onder meer de mobiele apps van banken, Marktplaats … “iDEAL-betalingen vaker via mobiel dan desktop in 2017” verder lezen

Paslezer niet meer nodig voor authenticatie IDEAL betaling op mobiel

Sinds december is een paslezer, reader of tan-code bij de grote banken niet meer nodig. Bij een iDEAL betaling waar voorheen een code van een paslezer vereist was, kunnen klanten nu eenvoudig hun iDEAL betaling met de app van hun bank goedkeuren. 5 cijferige pincode Om een iDEAL betaling zonder reader te doen gebruik je een vijf cijferige mobiele … “Paslezer niet meer nodig voor authenticatie IDEAL betaling op mobiel” verder lezen

Betaallink, Betaalmail of Betaal SMS?

Factureren gaat veelal digitaal. Het grootste gedeelte wordt per email verzonden. Bluem speelt hierop in door bedrijven de mogelijkheid te bieden een betaallink toe te voegen. Het digitaliseren van facturen en toevoegen van een betaallink brengt een aantal voordelen met zich mee. Zo vermindert het het aantal manuele handelingen, zorgt voor snellere betalingen en geeft een … “Betaallink, Betaalmail of Betaal SMS?” verder lezen

Bluem maakt betalen en zakendoen simpel: een inspirerend verhaal

Bluem presenteert een nieuwe koers. Een nieuw logo, een nieuwe website, maar vooral een nieuwe visie op de kern van ons werk: we maken betalen en zakendoen simpel. Of het nu een factuur, herinnering of incasso-opvolger betreft dat maakt niet uit. En hoe men betaalt al evenmin. Het proces moet de klant een goed gevoel … “Bluem maakt betalen en zakendoen simpel: een inspirerend verhaal” verder lezen

Incassomachtigen via de bank: nut of noodzaak?

Dit is een rechtsgeldig digitaal SEPA mandaat. Een ‘internetvink’ is dat niet! Incasso staat voor gemak én efficiëntie. Zeker in combinatie met de ‘eMandate’. Machtigingen worden met de hand ingevuld. Er is geen zekerheid dat gegevens juist zijn. Met incassomachtigen wel! Dag papier, frauderisico en storno’s. Start nu. Bespaar euro’s per machtiging. En weet zeker … “Incassomachtigen via de bank: nut of noodzaak?” verder lezen

Facturen sneller betaald krijgen? Drie succesfactoren

Wat zorgt er nu voor dat klanten uw facturen sneller betalen? Een efficiënt en effectief debiteurenproces is gebaseerd op 3 pijlers: Duidelijke communicatie, duidelijke factuur Eenvoudig betalen Consequente opvolging Duidelijke factuur en eenvoudig betalen Het start bij een duidelijke factuur. Maar vergeet niet de duidelijke uitleg over het proces. Ook belangrijk. De 2e pijler is … “Facturen sneller betaald krijgen? Drie succesfactoren” verder lezen

Verhuizing Bluem Payment Services

Op 1 februari 2017 verhuist Bluem Payment Services naar een nieuw kantoor gelegen aan de Plotterweg 31-33, op het populaire kantorenpark “De Hoef” te Amersfoort. Dit terrein ligt uitstekend gelegen tussen de snelwegen A28 en A1 bij het knooppunt Hoevelaken en is gemakkelijk te bereiken zowel vanaf het spoor (Amersfoort Schothorst) als de snelwegen. Nieuwe … “Verhuizing Bluem Payment Services” verder lezen