Klantbeleving optimaliseren

Geplaatst op

Customer first
Een optimale klantbeleving begint vanaf het eerste contactmoment, waarschijnlijk op de website. Tegenwoordig verwachten klanten dat zij gemakkelijk en volledig digitaal klant kunnen worden bij jouw organisatie. De middelen bestaan!

Voor veel, met name financiële, diensten is een correcte identificatie van een klant wettelijk vereist. Een kopie paspoort is zowel voor de klant als voor jouw organisatie niet wenselijk. Niet alleen brengt dit administratieve rompslomp met zich mee, maar ook vraagt deze aanpak zorgvuldigheid wat betreft het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

Met iDIN kunnen klanten met een paar drukken op de knop hun persoonsgegevens delen via hun eigen bank. Men bepaalt zelf welke gegevens nodig zijn. In tegenstelling tot het kopie paspoort waar direct alle gegevens meekomen op de kopie, ook de gegevens die je niet nodig hebt. iDIN kenmerkt zich door privacy by design. Al lange tijd ook beschikbaar in de bankapps. Voor partijen die zaken doen met particulieren

Nadat de identificatie voltooid is, is in veel gevallen een IBAN verificatie nodig. Partijen voor wie dit relevant is, bouwen daarom naast iDIN ook de IBAN-Naam Check in hun onboarding.
De initialen en achternaam die verkregen zijn vanuit de iDIN transactie worden in combinatie met de door de klant ingevulde vermoedelijk bijbehorende IBAN door ons systeem tegen de bankdatabase aangehouden. Wij krijgen direct uitsluitsel over:

– Matchen IBAN en Naam?
– Is de IBAN actief/inactief?
– Is de IBAN zakelijk/particulier
– Hoeveelheid kaarthouders

Na de identificatie is nu ook de IBAN geverifieerd. Voor de IBAN-Naam Check hoeft de klant niets te doen, naast het invullen van een IBAN uiteraard. In totaliteit heeft de klant nu slechts een aantal kliks hoeven doen, en jouw organisatie heeft alle waardevolle en benodigde geverifieerde data ontvangen.

In enkele gevallen is een eerste betaling of het afgeven van een doorlopende (zakelijke) machtiging door de klant, noodzakelijk. Ook dit is uiteraard 100% digitaal en klantvriendelijk.

Zowel het ophalen van het digitale mandaat als de IDEAL betaling gaan via de vertrouwde eigen bankomgeving.
Bluem opereert in alle bovengenoemde transacties ‘onderwater’, zodat het merk van jouw organisatie voorop staat, ook richting de eindgebruiker is dit een enorm voordeel.

Meer informatie of een online demo? Neem contact op