Frictieloos onboarden anno 2022

Geplaatst op

Inmiddels is het 2022. Het afgelopen kalanderjaar heeft Bluem niet stil gezeten met betrekking tot ontwikkeling van nieuwe producten.

Met een sterke combinatie van een aantal innovatieve oplossingen kan men hun eigen online klantacceptatiestraat bouwen. Vaak wordt dit gedaan door een combinatie in te zetten van een aantal digitale producten: ID-scanning, IDIN, IBAN-Naam Check en/of eSigning

ID-scanning
Met dit product is het scannen en aflezen van een ID-document (paspoort, rijbewijs, ID kaart) mogelijk. Hierbij kan realtime bijvoorbeeld de iDIN data vergeleken worden met de data die is afgelezen. Ook is een FaceMatch mogelijk, waarbij pasfoto ID-document wordt vergeleken met een selfie.

iDIN
iDIN is een afgeleide identificatie via de bank. Het werkt net zo eenvoudig als iDEAL. Vanuit het aanmeldproces is er een uitstapje naar de bank app. Hier geeft men met 1-klik de bank toestemming zijn/haar persoonsgegevens te delen met uw organisatie. Denk aan NAW, geboortedatum, geslacht, e-mail en telefoonnummer. iDIN is een eenvoudige, realtime en online KYC-check. iDIN kunnen we ook inzetten voor veilig inloggen op uw klantportaal.

IBAN-Naam Check
Dit is belangrijk bij het onboarden. Daarbij moet de IBAN actief zijn en wilt u weten of het een zakelijk of privé rekeningnummer is. Onze IBAN-Naam check geeft daarbij weer of het een en/of rekening is en hoeveel kaarthouders er zijn. De klant is niet nodig voor de instant IBAN-Naam check. Wij checken rechtstreeks op de database van de banken. Deze check vereist dit geen handeling van de klant, en heeft dus geen conversieverlies als gevolg.

eSigning
Digitaal ondertekenen van een koop-, lease-, huur-, hypotheek- of leningovereenkomst is makkelijk, voordelig en rechtsgeldig**. De digitale handtekening (AES; Advanced Electronic Signature) is volledig rechtsgeldig en biedt u veel meer bewijslast dan een papierencontract. Digitaal ondertekenen leidt tot een hogere én snellere conversie van leads naar klanten. U bespaart veel geld t.o.v. traditionele tekenproces. Kosten digitaal ondertekenen met scrive online €360 pj inclusief 300 getekende docs.

**Digitale handtekening en premium signing solution voldoet aan de wettelijke eisen conform eIDAS en artikel 3:15a Burgerlijk Wetboek.

Wij leveren slechts de bouwstenen:, jij bepaalt hoe de flow voor de klant/gebruiker er uit komt te zien, en welke onderdelen er wel of niet in zitten, zodat het onboardingsproces zo frictieloos mogelijk is en het proces het beste aansluit of jouw situatie. Wij denken graag mee.

Meer informatie? Neem contact op en vraag naar de demo