insurTech – iDIN – financiële dienstverleners

Geplaatst op

Zakendoen op afstand, zeker nu. Mede vanwege Covid gaan er meer zaken online. Digitale diensten en wetten (Wwft en Wft) zorgt voor groeiende behoefte aan zekerheid identiteit van online klanten. Met wie doen we zaken? In lijn met wetten moet financiële dienstverleners klanten op betrouwbare wijze identificeren. Dus gedoe met het verkrijgen van kopie ID. iDin biedt hier de uitkomst, het is online, snel, eenvoudig en goedkoop.

iDIN is de eID dienst van banken waarmee consumenten veilig én eenvoudig online hun gevalideerde persoonsgegevens kunnen delen met uw bedrijf of platform. Denk aan NAW, geboortedatum, geslacht, e-mail en telefoonnummer. iDIN beschermt tegen online fraude, biedt zekerheid en maakt nieuwe digitale werkprocessen mogelijk. Bijvoorbeeld KYC-check op afstand of contract ondertekenen met identiteitsverificatie.

Waarom digitaal ondertekenen MET iDIN de norm wordt?

Met iDIN tekenen klanten contracten op een hoog vertrouwensniveau. Het proces met iDIN voldoet aan alle criteria voor een geavanceerde elektronische handtekening en de Europese standaard eIDAS. Waarom tekenen met iDIN? Omdat:

A. het is uniek verbonden met de ondertekenaar;

B. het is in staat de ondertekenaar te identificeren;

C. het wordt aangemaakt met behulp van gegevens voor het aanmaken van elektronische handtekeningen die de ondertekenaar, met een hoog niveau van vertrouwen, onder zijn uitsluitende controle kan gebruiken; en

D. het is zodanig aan de daarmee ondertekende gegevens gekoppeld dat elke volgende wijziging in de gegevens detecteerbaar is.

iDIN biedt de zekerheid wie er ondertekent en koppelt dit aan uw contract. Dit is essentieel voor de audittrail en daarmee voor de erkenning van de bewijslast in lijn met artikel 19 van de eIDAS-verordening. Wij tonen u graag onze oplossing voor (digitaal ondertekenen met) iDIN via een persoonlijke webcall.

Eenvoudig starten

U start met iDIN en/of digitaal ondertekenen via onze API, plugins of het online Dashboard.