iDIN & Meesman Indexbeleggen

Geplaatst op

Geld opzijzetten voor later? Uw vermogen op een solide en betrouwbare wijze laten groeien? Bij Meesman Indexbeleggen doet u dat zelf. U belegt in breed gespreide indexfondsen tegen lage kosten. U regelt dit eenvoudig online. En heeft u het eenmaal geregeld, dan heeft u er geen omkijken meer naar. Gewoon rustig blijven zitten, in goede en in slechte tijden. Breed spreiden, lage kosten en niet handelen: de formule waarmee beleggers bij Meesman al meer dan 15 jaar betere rendementen behalen dan de meeste andere beleggers. 

Eenvoudig online instappen zonder gedoe

Als Meesman moeten wij onze nieuwe klanten op een betrouwbare wijze identificeren. Wij zijn dit verplicht vanuit meerdere wetten (namelijk de Wet op het financieel toezicht 'Wft', en de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme 'Wwft'). Identificeren via een kopie van een identiteitsbewijs is een eerste stap, maar wij wilden de identiteit van onze klanten ook kunnen verifiëren. Daarom hebben wij ervoor gekozen om als aanvullende stap in ons proces ‘Rekening openen’ onze klanten hun identiteit te laten verifiëren via iDIN. 

De ervaring van Meesman met iDIN

“iDIN is een veilige en snelle manier om de identiteit van onze nieuwe klanten te kunnen verifiëren”, aldus Shiva Bloemberg, Directeur Operations bij Meesman Indexbeleggen. Hoe het werkt bij ons? We hebben het technisch volledig geïntegreerd in het Meesman platform. Je kunt bij ons volledig online een nieuwe beleggingsrekening openen en één van de stappen in het onboarden betreft de identificatie van de nieuwe klant. De klant bevestigt zijn eigen persoonsgegevens via iDIN. Het werkt net zo eenvoudig als het doen van een iDEAL betaling: Je kiest je bank, logt in, ziet welke persoonsgegevens wij willen controleren en geeft vervolgens akkoord aan je bank dat wij deze gegevens mogen ontvangen. Wij krijgen nooit de bankgegevens te zien van de klant, alleen de persoonsgegevens worden aan ons teruggekoppeld. Het mooie van iDIN is dat bijna iedereen het heeft en dat het snel, eenvoudig en goedkoop is. Kortom: wij zijn blij met iDIN. Het helpt ons om onze klanten op een efficiënte manier te identificeren, passend bij de huidige wet- en regelgeving.

Digitalisering gaat in snel tempo verder

Naast iDIN maken wij sinds kort ook gebruik van de IBAN check van Bluem om te controleren of de bankrekening die onze klanten opgeven bij het openen van een beleggingsrekening ook daadwerkelijk op hun naam staan. Dit helpt fraude te voorkomen. Wij zijn er pas net mee gestart maar de eerste ervaringen zijn zeker positief. 

Al met al zijn wij tot nu toe erg blij met de samenwerking met BlueM.