Vertrouwen & conversie

Geplaatst op

95% van alle beslissingen nemen we onbewust. Het hebben van een standaardwebsite, -nieuwsbrief of -app met algemene teksten en foto’s is daarom eigenlijk niet meer genoeg. Een slimme ondernemer of marketeer weet inmiddels dat hij het onbewuste brein van zijn bezoekers moet zien te overtuigen. Maar hoe krijg je nieuwe klanten geïnteresseerd en overtuigd? Enkele eenvoudige aanpassingen kunnen al een groot verschil maken.

De kracht van ons onbewuste brein is dus heel groot; het is voor 95% verantwoordelijk is voor je gewenste conversiedoelstellingen. Maar hoe overtuig je de klant om het betaalverzoek direct af te handelen? Hoe wordt een zo hoog mogelijke conversie gerealiseerd?

Dit heeft onder andere te maken met het vertrouwen van de consument, het vertrouwen dat hij of zij heeft in jouw organisatie, specifiek de betaal-of machtigingsmail die ontvangen wordt, en de transactiepagina die getoond wordt. Dit moet meteen goed aanvoelen. Als hier enig moment van twijfel ontstaat, wordt de betaling al snel geannuleerd. Hoe wordt deze twijfel dan zoveel mogelijk weggenomen?

Wij verzorgen vaak de hele ‘flow’ voor alle diensten die wij aanbieden. Van email waarin het verzoek tot bijvoorbeeld betaling of machtiging wordt getoond, tot de transactiepagina waarop de klant zijn/haar bank kiest. Gedurende dit hele proces wordt enkel en alleen de branding van onze opdrachtgever getoond. Alles in de huisstijl van jouw organisatie, zodat de klant niet in onzekerheid verkeerd. Merkbeleving is hier het sleutelwoord.

Merkbeleving is niet gelijk aan de positionering van een bedrijf. Het is persoonlijker en ligt bij het publiek: hoe ervaart een specifieke persoon het merk en waar associeert diegene het merk mee? Als organisatie heb je hier volledige invloed op. Je kunt hier op inspelen door goed te luisteren naar de behoeftes van je publiek en die vervolgens uit te dragen in al je contactmomenten met je publiek. Dit is inclusief het betaalmoment. Als het betalen gebruiksgemak en geraffineerdheid uitstraalt, voegt dit een belangrijk element toe aan de merkbeleving.

Kortom: Vertrouwen scheppen door een duidelijke branding en een gemakkelijk betaalproces leidt logischerwijs tot een hogere betaalconversie. Een hogere conversie is niet het enige voordeel van een goede branding. Steeds vaker zien wij dat de betaalmail en transactiepagina ingezet worden als een marketingtool.

Meer informatie? Neem contact op