Bluem & SurePay:

A special partnership & a new customer journey.

Belangrijke wijzigingen in ons partnership met SurePay
Sinds juni 2019 werken Bluem en SurePay samen aan de IBAN-Naam Check Service om betaalfraude te voorkomen en bedrijfsprocessen te verbeteren. Dit partnership wordt nu vernieuwd met enkele wijzigingen die van invloed kunnen zijn op uw gebruik van deze service.

Wat verandert er?

Bluem treedt voortaan op als solution partner i.p.v. reseller

Technisch, operationeel en boekhoudkundig verandert er niets. Bluem blijft uw aanspreekpunt voor de dienst van A tot Z.

Wat nieuw is dat uw nu ook gescreend wordt compliance door SurePay.

U dient vóór 31 december 2024 succesvol gescreend te zijn door SurePay om gebruik te blijven maken van de service.

Vanaf 1 januari 2025 gelden nieuwe tarieven van €0,50 per IBAN-Naam Check.

Er zijn geen technische wijzigingen of ontwikkelcapaciteit vereist.

Wat moet u doen?

  1. Wilt u doorgaan met de IBAN-Naam Check Service (waar we uiteraard vanuit gaan)? Meld u aan via het formulier van Bluem-SurePay: Aanmeldformulier.
  2. Indien u toch onverhoopt besluit te stoppen met de service? Laat ons dit weten via e-mail info@bluem.nl en wij regelen de verdere afhandeling.


Let op: meldt u zich aan vóór 14 december 2024 om te garanderen dat uw screening op tijd is afgerond.

Vragen?

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met Bluem. Bekijk ook de antwoorden op veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Waarom deze wijzigingen?

De aanpassingen in het partnership tussen Bluem en SurePay zijn bedoeld om te voldoen aan strengere compliance-eisen en om een nog betere dienstverlening te garanderen. Door SurePay een directe compliance relatie met eindgebruikers te laten onderhouden, wordt het klantacceptatieproces vereenvoudigd en transparanter. Bluem blijft als uw solution partner zorgen voor een naadloze integratie, dienstverlening en facturatie, zodat u de IBAN-Naam Check Service kunt blijven gebruiken zonder (technische) aanpassingen. Bluem blijft uw aanspreekpunt voor de service.

Wat betekent dit voor u?

Voor de meeste gebruikers verandert er operationeel niets: u blijft de IBAN-Naam Check Service via Bluem gebruiken zoals u gewend bent. Het enige verschil is dat SurePay mede rechtstreeks verantwoordelijk wordt voor het klantacceptatieproces en dat er vanaf 1 januari 2025 nieuwe tarieven gelden. Door deze aanpak blijft de service betrouwbaar, compliant en toekomstbestendig.

Actie vereist vóór 31 december 2024

Om ervoor te zorgen dat u de IBAN-Naam Check Service zonder onderbreking kunt blijven gebruiken, is het essentieel dat u vóór 31 december 2024 het klantacceptatieproces bij Bluem - SurePay afrondt. Dit proces is eenvoudig en vereist geen technische inspanning van uw kant. Meldt u tijdig aan om complicaties te voorkomen en profiteer van een soepele overgang naar de vernieuwde samenwerking.