Betaalverzoeken worden steeds sneller betaald in de praktijk. Dit is mooi. Maar hoe komt dit? Een belangrijke factor hierin is het toenemende gebruik van internetbankieren. Van de Nederlandse consumenten maakt meer dan 65% momenteel gebruik van een mobiel bankieren app, terwijl in 2006 slechts 6% van de Nederlandse bevolking gebruik maakte van een vorm van online bankieren. Uit een recente studie over retailbankieren blijkt dat 80% van de respondenten die gebruik maakt van mobiel bankieren, dat minimaal op wekelijkse basis doet en deze frequentie wordt steeds hoger. Dit is een van de redenen dat betaalverzoeken vandaag de dag snel betaald worden. Men kan op elk moment een betaling doen vanaf hun smartphone, ongeacht de locatie of het tijdstip. Dit gebruiksgemak van iDEAL speelt een grote rol bij snelle betalingen. Ook de snelle groei van Tikkie heeft er voor gezorgd dat steeds meer Nederlanders een goed beeld hebben bij de kreet ‘betaalverzoek’. En tenslotte, iDEAL wordt van oudsher geassocieerd met direct betalen. Dit zijn we immers gewend in de webshops. Betaalverzoeken liften hierop mee. Klanten vinden het fijn om een betaalverzoek gewoon direct af te handelen.
De beschikbaarheid en het gebruiksgemak van mobiel bankieren, in combinatie met onze unieke 1-touch-betaalpagina, zorgt voor de snelle betalingen. Daarnaast is het gehele betaalproces één flow, waar het merk van uw organisatie centraal staat, niet die van Bluem. We willen namelijk geen enkele ‘twijfel’ veroorzaken in het betaalproces. Daarom dat wij als payment service provider de merkbelevenis van onze opdrachtgevers centraal zetten. Alles is gericht op een optimale betaalsnelheid en –conversie.
Meer informatie? Neem contact op