Dashboard & machtigen

Start zonder gedoe

Het online dashboard biedt meerdere functionaliteiten. In het dashboard kan onder andere de incassant elke machtiging terugvinden, en de status van deze machtiging bekijken, dit biedt inzicht.

Via het dashboard kan een nieuw machtigingsverzoek naar de klant gestuurd worden. Het werkt als iDEAL. Als bedrijf maak je het verzoek snel aan via een webformulier in de online Dashboard: type machtiging (CORE of B2B), kenmerk, reden, klantnummer, klantnaam en emailadres. De klant ontvangt uw verzoek per mail, sms of WhatsApp. Hij/zij hoeft dit verzoek alleen maar goed te keuren, zodat er een rechtsgeldige SEPA-machtiging ontstaat. Door deze handige functionaliteiten houdt de klantenservice meer tijd over voor andere zaken. Ook wanneer een rekening van een bestaande verandert, kan eenvoudig een nieuw verzoek tot machtiging worden toegezonden. De klant kan dat met één druk op de knop een nieuwe machtiging afgeven in zijn/haar eigen bankomgeving.

Voor de kleinere organisaties

Voor kleinere bedrijven geldt dat het dashboard ook gebruikt kan worden bij nieuwe klanten. Via het dashboard kan een machtigingsverzoek worden aangemaakt en per klant direct worden toegestuurd. Deze mogelijkheid bestaat voor alle organisaties, maar Bluem adviseert om, in het geval van grote volumes aan nieuwe klanten, gebruik te maken van een API, zodat het beschreven proces geautomatiseerd wordt.

 

Meer informatie? Neem contact op