Het optimale klantacceptatieproces

Geplaatst op

Het optimale klantacceptatieproces

Vorige maand is Bluem naar London geweest om ICE 2022 te bezoeken. Een groot congres waar partijen van over de hele wereld samenkomen. ICE staat voor International Casino Exhibitoin. Bluem levert verschillende diensten aan aanbieders van online kansspelen. Zij kunnen met deze diensten hun eigen klantacceptatieproces bouwen. Deze processen zijn niet alleen relevant in de kansspel wereld, maar worden steeds breder in gezet, denk aan: leasemaatschappijen, aanbieders van (zakelijk) krediet, beleggingsinstanties etc.

Diensten die ingezet worden om te voldoen aan AML en Wwft zijn onder andere:
iDIN


Door iDIN in te bouwen in het onboardingsproces weet je zeker met wie je zakendoet. Een iDIN identificatie staat juridisch gezien gelijk aan een kopie paspoort en mag worden ingezet om te voldoen aan de Wwft regelgeving, volgens DNB. Een iDIN transactie is echter makkelijker en sneller, voor zowel jouw organisatie als de gene die zich identificeert. Daarnaast is het ook AVG-vriendelijker. Met iDIN vraag je alleen de persoonsgegevens uit die vereist zijn; privacy by design. Zo wordt het BSN bijvoorbeeld buiten beschouwing gelaten.

IBAN-Naam Check


Middels de IBAN-Naam Check is het eenvoudig te achterhalen of een IBAN in gebruik is, op welke naam die staat, of het een zakelijke of particuliere rekening betreft en of de IBAN actief is, of niet. De IBAN-Naam Check is een effectief middel om compliant te zijn aan bijvoorbeeld Wwft en AML wetgeving. Een check rechtstreeks op de database van de bank, zonder dat er een actie is vereist van de gecheckte partij. De check vindt plaats ‘onderwater.’ En zorgt dus niet voor conversieverlies in het onboardingstraject.

Documentscanning


Documentscanning is een oplossing die recentelijk aan onze portefeuille is toegevoegd. Bijvoorbeeld wanneer er identificatiemiddelen vereist zijn die over landsgrenzen gaan (iDIN kan alleen gebruikt worden wanneer er bij een Nederlandse bank gebankierd wordt).
De OCR-software heeft alle checks die nodig zijn: face matching, liveness check en AML check. Het proces is gebruiksvriendelijk, zowel voor mobiel als desktop. Er zijn 7000 documenten betekend in de database.

Digitaal ondertekenen


Rechtsgeldig digitaal ondertekenen inclusief persoonsidentificatie en -authenticatie.

Ons tekenproces is simpel. Bluem’s gebruiksvriendelijke en veelzijdige ondertekenservice voor kleine en grote bedrijven is intuïtief. De ondertekenaar weet precies wat ze moet doen. 1-2-3- en klaar. Beheer al je belangrijke documenten op één veilige plaats.

1. Documenten en bijlage uploaden

Selecteer een PDF en voeg partijen toe die moeten goedkeuren en/of ondertekenen. Plaats velden in het document; ondertekenvelden, checkboxen, datumnotaties etc. Koppel eventueel authenticatiemiddelen, gebonden aan ondertekenaars. Bijvoorbeeld pin-SMS  is vereist bij het bekijken van het document, of een iDIN identificatie van persoon x bij ondertekenen, zodat er zekerheid ontstaat over de identiteit van de persoon die tekent.

2. Start met ondertekenen

Verstuur het contract ter ondertekening via SMS of e-mail. De ondertekenaar ontvangt een uitnodigingsbericht op mobiel of PC in jouw huisstijl. Na ondertekenen ontvangen alle partijen de getekende versie van het document.

3. Getekend contract met bewijsschrift.

Wij leggen het proces vast op een verificatie transactiebon. De digitale handtekening (elektronische zegel) verzekert je ervan dat de originaliteit van het document inclusief de beschermde bijlagen en de ondertekening ervan door partijen mathematisch en onafhankelijk van ons bewezen kan worden. Hiermee heeft iedereen direct alle bewijskracht in handen van de rechtsgeldige transactie.

 

Meer informatie? Neem contact op