De kracht van betaalverzoeken

Geplaatst op

De kracht van betaalverzoeken

Dat de mobiele telefoon niet meer weg te denken is uit het dagelijks leven is al langer bekend, maar het aandeel van online mobiele betalingen is minder belicht.

De Betaalvereniging Nederland heeft recent bekend gemaakt dat er in maart voor het eerst meer dan 100  miljoen betalingen zijn gedaan via de mobiele telefoon. Het vorige record, dat dateert van oktober 2021, was zo’n tien procent lager. Inmiddels is ook de 5 miljardste iDEAL betaling verwerkt.
Het is ook niet meer dan logisch dat betalen via de mobiele telefoon groeit in populariteit. Steeds meer mensen zijn in het bezit van een mobiele telefoon, steeds meer organisatie zien in dat consumenten het prettig vinden om betalingen mobiel af te werken, en de technologie staat gebruiksgemak toe. Sinds de komst van Tikkie zou je kunnen stellen dat betaalverzoeken de norm zijn geworden.

Betaalverzoeken kennen een aantal voordelen, namelijk:

Betalingen worden sneller afgehandeld
Mensen hebben hun telefoon het grootste gedeelte van de dag binnen handbereik en kunnen dus op elk moment een betaling doen, ongeacht hun locatie. Wij zien dat klanten niet meer wachten tot het laatste moment om te betalen, wat vroeger gebruikelijker was. Sneller betalingen ontvangen is uiteraard wenselijk voor de cashflow.

Betalingen verlopen foutloos


Door panklare betaalverzoeken te serveren elimineer je de kans op typfouten. Fouten komen voor door het verkeerd overtypen van betaalgegevens, denk aan het rekeningnummer of het te betalen bedrag. Foutieve betalingen zorgen voor een hoop administratieve rompslomp voor beide partijen.

Bied klanten gemak


Zoals eerder benoemd: klanten verwachten anno 2022 betaalgemak. Niemand vindt betalen leuk, maar het wordt frustrerend wanneer het niet makkelijk is om een betaling te voldoen.

De betaalverzoeken die Bluem verstuurd bevatten altijd persoonlijke branding van onze opdrachtgevers, dit maakt de betaalervaring prettig en zorgt voor een hogere betaalconversie, omdat klanten de e-mail en transactiepagina herkennen. Herkenning leidt tot vertrouwen en vertrouwen zorgt voor betaalconversie.

Meer informatie? Neem contact op

www.ideal.nl