Klantvriendelijk herinneringsproces voor machtigen

Geplaatst op

Digitaal incassomachtigen kan realtime vanuit een website als een online transactie, of indirect via een email of SMS. Voor de conversie is een goede opvolging van een openstaand machtigingsverzoek nodig. Een klantvriendelijk herinneringsproces is hierbij van groot belang. Onze ervaring is dat het zelden gebeurt dat klanten geen machtiging willen afgeven, maar gemakshalve dit (even) uitstellen. Een automatische herinnering boost daarom je conversie

Digitaal incassomachtigen kan realtime vanuit een website als een online transactie, of indirect via een email of SMS. Indien men kiest voor de email route, dan betekent dit meer dan alleen het uitsturen van een machtigingsverzoek digitaal. Een machtigingsverzoek leidt tot meer machtigingen wanneer duidelijk is wie de afzender is. Daarom mail of sms je bij Bluem altijd vanuit eigen naam een machtigingsverzoek. Ook wordt de machtigingsverzoek naar smaak, doelgroep en huisstijl van de incassant vormgeven. Stuur het machtigingsverzoek in het Engels of Nederlands, spreek aan met u of met je, kies voor weinig tekst of uitgebreide uitleg, afbeeldingen of niet. Uiteraard zorgen wij ervoor dat het ontwerp conversieverhogend en 100% responsive is. Je kunt voor elke klantgroep een eigen machtigingsflow instellen met eventueel automatische machtigingsherinneringen.

Machtigingsherinnering
Voor de conversie is een goede opvolging van een openstaand machtigingsverzoek nodig. Een klantvriendelijk herinneringsproces is hierbij van groot belang. Staat een machtigingsverzoek langer dan drie, vijf of tien dagen open? Dan helpt het om een machtigingsherinnering uit te sturen. Onze ervaring is dat partijen niet vaak te maken hebben met klanten die niet willen machtigen, maar met klanten die het gemakshalve (even) uitstellen. Iemand kan nét op vakantie zijn, of het initiële verzoek is naar het verkeerde e-mailadres gestuurd of men is simpelweg vergeten het verzoek af te handelen. Hoe vaak de incassant de klant herinnert en met welke interval is aan het bedrijf. Heb je hierbij advies nodig? Bel Bluem gerust.

Meer informatie? Neem contact op