iDIN is een door de banken ontwikkelde online identificatiedienst voor particulieren. Het maakt gebruik van de betrouwbare inlogmethode van banken en zorgt ervoor dat men veilig kan registreren en inloggen. iDIN werd tot nu toe voornamelijk toegepast bij overheidsinstanties, Verzekeringsmaatschappijen en webwinkels, maar tegenwoordig wordt het ook toegepast in de sportwereld. Zo hebben Utrecht, Vitesse en AZ iDIN ingebouwd in hun ticketingsysteem.
iDIN zorgt ervoor dat deze betaald voetbal organisaties weten aan wie zij clubkaarten verkopen. Voorheen werd er gewerkt met een kopie van het paspoort. Dit is een tijdrovend proces dat niet in lijn is met de AVG.
Met iDIN zijn de clubs er zeker van dat degene die een clubkaart koopt ook daadwerkelijk die persoon is op een hele snelle en handige manier. Door deze manier van online identificeren kan er bespaard worden op inzet van personeel omdat er minder supporters aan de kassa komen en er veel minder handwerk nodig is om aanvragen te verwerken. Bijkomend voordeel van de kortere verwerkingstijd is dat er een langere periode verkocht kan worden door de clubs, wat weer meer toeschouwers en een hogere omzet voor de club oplevert. Tegelijkertijd wordt hiermee een veel betere service aan de supporter geleverd; die hoeft nu niet meer langs te komen of een scan van zijn paspoort op te sturen.
Meer informatie? Neem contact op