Bluem heeft recent haar betaalbutton verbeterd. Dit is gedaan op basis van praktijktesten. Het resultaat is een nieuwe betaalbutton waarvan we zien dat de conversie nog hoger is dan voorheen. Waar nog meer rekening mee te houden als we spreken over conversie optimalisatie?
Lay-out van een betaalverzoek
Zorg bij het ontwerp ervoor dat de afzender, het factuur bedrag, de omschrijving, uw betalingskenmerk en de betaalknop direct zichtbaar zijn. Dus zet je betaalknop niet onderaan in de email, maar juist bovenaan. Soms zie je weleens betaalmails met een link (ipv een duidelijke knop) naar de betaalpagina. Dit is ook minder duidelijk voor klanten, zeker als de link onderdeel is van een lap tekst. Kortom, zorg er voor dat mensen in het leesvenster (bovenste 275 pixels) alle belangrijke info nodig voor de interpretatie van uw betaalverzoek zien, inclusief een duidelijke betaalknop, zodat ze direct uw betaalverzoek kunnen afhandelen via iDEAL. Ook moet er duidelijk zijn dat de nota via iDEAL betaalt kan worden. Men weet dan al wat men kan verwachten indien men op de betaalknop drukt. Dit is belangrijk in het betaalproces. Mensen moeten niet verrast worden.
Nu de beste plek voor de betaalbutton bekend is, gaan we dieper in de op button zelf.
Belangrijk is dat duidelijk is dat de knop een knop is. D.w.z. de betaalknop moet niet aangezien kunnen worden als een banner. Het moet echt een knop zijn die uitnodigt tot klikken. In één oogopslag moet de klant weten wat er gebeurt als hij/zij hierop drukt. De tekst (en afbeelding) in de knop helpt hierin. Bluem heeft daarom het iDEAL logo in de button verwerkt tezamen met de tekst ‘Betaal direct via uw bank’. Ook heeft Bluem de algemeen gebruite ‘button’ icon toegevoegd aan de afbeelding. Deze combi zorgt ervoor dat het voor klanten in een oogopslag duidelijk is dat ze hier moeten klikken voor de iDEAL betaling.
Meer informatie? Neem contact op