Conversie zit in het brein

95% van alle beslissingen nemen we onbewust. Het hebben van een standaardwebsite, -nieuwsbrief of -app met algemene teksten en foto’s is daarom eigenlijk niet meer genoeg. Een slimme ondernemer of marketeer weet inmiddels dat hij het onbewuste brein van zijn bezoekers moet zien te overtuigen. Maar hoe krijg je nieuwe klanten geïnteresseerd en overtuigd? Enkele eenvoudige aanpassingen kunnen al een groot verschil maken.

De kracht van ons onbewuste brein is dus heel groot; het is voor 95% verantwoordelijk is voor je gewenste conversiedoelstellingen. Maar hoe overtuig je de klant om het betaalverzoek direct af te handelen?

Het betaalgemak van de 1-touch-betaalpagina speelt hierin een grote rol, evenals de look & feel van de betaalpagina. Het idee dat een betaalverzoek met één klik betaald kan worden, heeft invloed op het onbewuste brein. Een betaalpagina die meerdere klikken vereist, wat klinkt als een kleine drempel, maar de praktijk wijst uit dat dit toch invloed heeft op de betaalconversie. Een duidelijk, herkenbaar en verzorgd betaalverzoek in de huisstijl van de leverancier is een andere bepalende factor voor de onbewuste brein in het overtuigen. We zien steeds meer betaalverzoeken binnen een half uur al betaald worden! Dit is super snel en vaak ver voor de uiterste betaaldatum. Het betaalgemak, de herkenning en hiermee het vertrouwen weegt voor steeds meer consumenten voldoende op tegen het nadeel van eerder betalen. Een herkenbaar en duidelijk betaalverzoek en ditto betaalpagina verleidt klanten om de betaling direct af te handelen, waar vroeger de factuur eerst weken op een stapel blijft liggen.

Bron: Thuiswinkel.org

Meer weten? Neem contact op