Verschillende betaalpagina’s tonen afhankelijk van de betaler? Aparte branding voor tussenpersonen? Deze opties behoren tot de mogelijkheden die het viamijnbank betaalplatform biedt. Merkbelevenis gekoppeld aan betaalgemak is een belangrijke ‘driver of change’ in de betaalindustrie. We moeten hoge eisen stellen aan een betaalpagina. Het is een samenspel tussen vormgeving, uitstraling, herkenning, vertrouwen, gebruiksgemak en performance. Hoe presteert jouw betaalpagina? Ondersteunt het uw merk? Zie voorbeelden en leer hoe een herkenbare checkout tot hogere betaalconversie leidt.
Betalen in één flow
Rieko Kester, directeur van Bluem Payment Services geeft aan dat tot voor kort het bij betaalpagina’s vooral draaide om de technische aspecten, maar daar zit tegenwoordig niet meer de bottlenecks. Een goede betaalpagina moet nu ook toegevoegde waarden leveren. Zo levert Bluem al haar betalingsomgevingen standaard in de huisstijl van de klant. Dit voorkomt dat klanten afhaken in het betaalproces, omdat ze op een vreemd ogende omgeving komen. Herkenning is belangrijk voor het vertrouwen. Het is daarom belangrijk dat de website, betaalmail en betaalpagina dezelfde look & feel delen, zodat klanten die willen betalen in een vertrouwde flow blijven.
Marketing en merkbelevenis
Bluem levert standaard een betaalpagina op maat. Uniek per bedrijf. Wij passen de vormgeving aan naar de wens van de klant, al is het maar het plaatsen van een achtergrondafbeelding. Merkbeleving is belangrijk en daar kun je in het betalingssysteem optimaal gebruik van maken. Wij meten namelijk hoeveel succesvolle betalingen zijn gedaan, hoeveel betalingen worden gecancelled en welk percentage afhaakt. Deze analyses stellen ons in staat om een betaalpagina te optimaliseren voor conversie. Zo kan een verzekeraar zijn klant die een reisverzekering betaalt een andere betaalpagina voorschotelen dan een ondernemer die de premie betaalt voor zijn rechtsbijstandsverzekering. Ook bedrijven die samenwerken met lokale adviseurs kunnen we ondersteunen in hun behoefte aan een multi-branded betaalomgeving. De tijd van één standaard betaalpagina voor iedereen is voorbij. In de betaalindustrie van nu draait het steeds meer om toegevoegde waarden, flexibel en snel kunnen toepassen van huisstijlen en localiseren. Bedrijven zien in dat je hiermee je betaalconversie juist kunt verhogen.
Meer weten, neem contact op.