Factureren gaat veelal digitaal. Het grootste gedeelte wordt per email verzonden. Bluem speelt hierop in door bedrijven de mogelijkheid te bieden een betaallink toe te voegen. Het digitaliseren van facturen en toevoegen van een betaallink brengt een aantal voordelen met zich mee. Zo vermindert het het aantal manuele handelingen, zorgt voor snellere betalingen en geeft een garantie op foutloze betalingen.
Betaallink en betaalmail
Als payment service provider maakt Bluem het voor partijen mogelijk om betaallinks, betaalverzoeken en herinneringen te versturen via email of ander medium. Deze betaalmails zijn uiteraard responsive voor ieder device. Dat wil zeggen dat rekening wordt gehouden met verschillende soorten apparaten en dat ze altijd goed leesbaar zijn. Wanneer betaald wordt met de mobiel wordt de eindgebruiker doorverwezen naar zijn of haar eigen bankomgeving. Dit zijn ze ook gewend met alle anderen IDEAL-betalingen.
Betaal SMS
In het geval van een betaalverzoek per SMS, wordt uw klant vanuit de SMS direct doorverwezen naar uw eigen mobiele betaalpagina. Hier kunnen ze meteen de betaling doen via de klant’s eigen vertrouwde bankomgeving. Deze methode maakt het voor de klant makkelijker om te betalen, omdat de betaaldrempel verlaagd wordt. Betaal SMS wordt door onze opdrachtgevers vooral ingezet voor de laatste aanmaning. De betaal SMS wordt net even anders ervaren door de klant dan een betaalverzoek per e-mail. Het benadrukt de urgentie van het betaalverzoek maximaal. Als laatste betaalverzoek blijkt SMS een effectief kanaal te zijn.
Meer weten over betaalverzoeken, betaallinks of betaal SMS, neem contact op met ons.