Rekeningnummer incassoklant wijzigt. Hoe de machtiging te updaten voor de nieuwe IBAN? Met incassomachtigen bevestig je de vernieuwde machtiging snel in je eigen bankomgeving. Het werkt als iDEAL. Als bedrijf maak je het verzoek snel aan via een webformulier in de online Dashboard: type machtiging (CORE of B2B), kenmerk, reden, klantnummer, klantnaam en emailadres. En klaar is kees! Bespaar tijd en gedoe voor klantenservice.
Eenvoudig voor de klant
De klant ontvangt uw verzoek per mail, sms of whatsapp. Hij/zij hoeft dit verzoek alleen maar goed te keuren, zodat er een rechtsgeldige SEPA machtiging ontstaat. Uw bedrijf ontvangt automatisch de machtiging retour als de klant deze bevestigt via mail en de Dashboard. In uw administratie herstart u het automatisch incasseren weer voor deze klant, maar uiteraard nu op de nieuwe IBAN.
Klantenservice en tijdsbesparing
Digitaal incassomachtigen is snel en eenvoudig voor de klant. Uw webcare/klantenservice kan hier optimaal van profiteren. Zij kunnen nu realtime een machtigingsverzoek aanmaken en versturen naar de klant. Deze hoeft dit verzoek alleen goed te keuren met een klik, zodat een rechtsgeldige SEPA-machtiging ontstaat. Dit alles is gewoon mogelijk terwijl u de klant bij wijze van spreken aan de telefoon hebt. U kunt hierdoor veel sneller weer incasseren dan als de klant eerst een papieren SEPA machtigingsformulier moet ondertekenen en retourneren. Voordat deze ontvangen en verwerkt is bent u al snel minimaal een week verder. Kortom, verloren tijd, duur en niet van deze tijd. Daarom dat steeds meer partijen incassomachtigen gebruiken voor het updaten van een machtiging als een incassoklant switcht van bank. Makkelijk voor u en voor uw klant.
Start incassomachtigen zonder IT kosten
Dankzij de Dashboard start een bedrijf zonder IT kosten met incassomachtigen. Bij uw huisbank geeft u aan dat u Emandates gaat gebruiken. Via een webformulier genereert u vervolgens eenvoudig een nieuw machtigingsverzoek voor een klant. Na accordering door de klant wordt de machtiging automatisch opgeslagen in de Dashboard en ontvangt u als incassant de machtigingsdata per email. Uw administratiepakket blijft gewoon de incassobestanden aanmaken. Dat verandert niet. De Dashboard stelt u dus in staat om snel te starten met incassomachtigen. Partijen zijn in 1 week operationeel voor incassomachtigen. En dit zonder IT kosten voor uw organisatie! Dit is een garantie. Uiteraard bieden we ook plug-ins voor softwarepakketten en een API voor integratie.
Gratis archief voor digitale machtigingen
Naast het aanmaken en versturen van machtigingsverzoeken biedt de Dashboard vooral inzicht. De incassant kan iedere machtiging in het archief terugzoeken, met 1-klik herzenden en details bekijken. U ziet uiteraard in één oogopslag welke machtigingsverzoeken nog open staan en welke al zijn bevestigd. Dit alles in het kader van onze missie: snellere betalingen, betere machtigingen.
Meer weten, neem contact op