Calvinistisch in kosten, bourgondisch in service.
Een pensioenbank van deze tijd. Dus én een prijsvechter én ouderwets hard rennen voor klanten, alsof het leven ervan afhangt. Dat is de filosofie van Brand New Day. En dan komen de klanten én de winst vanzelf. Want zbij zijn geen charitatieve instelling. Ook zij willen winst maken. Maar wel winst uit eerlijke handel. Net zoals de bakker op de hoek.
Brand New Day als bank gebruikte tot voor kort de NAAMIBAN service van equensWorldline. Deze dienst is belangrijk voor de bank in de aanvraagstraat om zekerheid te hebben dat IBAN en bijbehorende namen correct zijn. Dit om typo’s, vergissingen en fraude te voorkomen. equensWorldline stopt met deze service en daarom is Brand New Day uitgekomen bij Bluem voor haar IBAN-Naam check dienst.
Eenvoudig IBAN-Naam check via CSV upload
Bij Brand New Day is gekozen voor het gebruik van de handige viamijnbank Dashboard van Bluem, waar men middels 1-klik een bestand van IBAN-naam combinaties realtime controleert. De organisatie krijgt direct de feedback. Dit versnelt het proces en is laagdrempelig. “We hebben niets hoeven te implementeren. We konden zo starten, aldus Robert Cliff, Operations Manager bij Brand New Day. We kunnen ook gebruik maken van de API voor een volledig geautomatiseerd proces, maar dat is vooralsnog niet nodig bij ons.”
Wat doet de IBAN-Naam check?
Horen IBAN en naam bij elkaar? Banken waarschuwen sinds kort in de bankomgeving als IBAN en naam niet overeenkomen. Bluem ontsluit via SurePay de IBAN-naam check voor het bedrijfsleven. Met een IBAN-verificatie weet je zeker dat een IBAN in gebruik is en op wiens naam die staat. Een instant check via onze API bij de bank, zonder dat de klant hierbij nodig is. Zo detecteer je eenvoudig typo’s bij data-invoer en voorkom je IBAN-fraude, mislukte incasso’s, databasevervuiling en vergissingen bij betalingen.
De IBAN-naam check biedt zekerheid. Het is via de API te koppelen aan elk proces of systeem (front-/backend). Ook kan je simpel een IBAN controle uitvoeren vanuit ons Dashboard. De check geeft direct uitsluitsel. Denk aan vragen zoals:
- Klopt de naam en het IBAN-rekeningnummer die de klant intoetst bij onboarding?
- Horen IBAN en naam die de klant afgeeft voor incasso bij elkaar?
- We gaan een geldlening verstrekken of een uitbetaling doen. Hoe betrouwbaar zijn de bankgegevens? Is er al een transactiehistorie?
- Zijn de bankgegevens verstrekt voor restitutie hetzelfde als de IBAN-naam gegevens die bekend zijn bij de bank?
Instant antwoord
Hoe werkt IBAN-naam check? Wij checken jouw input real-time met de database van alle aangesloten Nederlandse banken. De klant is hier niet voor nodig. Bluem’s payment hub is het eerste platform dat deze instant checks voor organisaties mag uitvoeren. Er zijn 3 basis retour meldingen:
- Correct: IBAN en naam horen bij elkaar
- Foutmelding: Als blijkt dat naam die bekend is bij de banken helemaal anders is, let dan op.
- Typefout: Er zit een typefout in de naam; je ontvangt de naam die bekend is bij de bank.
Tevens ontvang je terug of het IBAN-rekeningnummer actief is, zakelijk of particulier, 1 of meerdere kaarthouders heeft en voor een zakelijk account ontvang je ook de vestigingsplaats.
Meer informatie? Neem contact op