
Identiteitszekerheid
Identiteit zeker
bij onboarding, inloggen, ondertekenen en meer
Digitale dienstverlening zorgt voor een groeiende behoefte aan zekerheid over de identiteit van online klanten. Met wie doen we zaken? iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten veilig én snel online hun
persoonsgegevens kunnen delen met jouw bedrijf. Denk aan NAW, geboortedatum, geslacht, e-mail en telefoonnummer. iDIN beschermt tegen online fraude, biedt zekerheid en schept kansen voor nieuwe diensten. Bijvoorbeeld een
contract tekenen met identiteitsverificatie.
iDIN toepassingen voor zakendoen online
Met iDIN kunnen organisaties hun klanten – burgers, patiënten of huurders – goede service bieden die het gebruiksgemak verhoogt zonder consessies aan veiligheid en privacy. Er zijn veel toepassingen. iDIN wordt
al gebruikt voor identificeren, inloggen, digitaal (document) tekenen of leeftijd bevestigen. Bijvoorbeeld een particulier wilt:
Hoe
werkt iDIN identificatie?
iDIN lijkt op de manier waarop iDEAL wordt gebruikt. Klant selecteert zijn bank en ziet in de bankomgeving welke persoonsgegevens gevraagd worden door jouw bedrijf. Na akkoord keert de gebruiker terug in de mijn-omgeving en jouw
bedrijf ontvangt de gegevens. iDIN betekent een efficiëncyslag in het online identificeren met oog voor gebruiksgemak, ROI en strenger wordende veiligheids- en privacy-eisen vanuit toezichthouders. Bijvoorbeeld laat de
ondertekenaar zich online identificeren bij het accepteren van je contract of algemene voorwaarden met iDIN.
Privacy by design
iDIN biedt organisaties die zekerheid moeten hebben over iemands identiteit, leeftijd of akkoord een makkelijke manier om die te verkrijgen zonder de privacy onnodig te schenden. Nu nog vraagt een telecombedrijf een
kopie paspoort waarop allerlei gegevens staan die ze niet nodig heeft. Met iDIN vraagt een organisatie alleen die persoonsgegevens uit die het nodig heeft voor de controle of administratie. Dit sluit naadloos aan op AVG
richtlijn – privacy by design.
Probeer iDIN nu gratis
Diensten zijn online beschikbaar. Klanten kunnen steeds meer zelf regelen. Het is daarom belangrijk om de klant online goed te herkennen. Integreer iDIN in je eigen platform met onze API. Neem contact met ons op om jouw
iDIN account te laten activeren en live data te ontvangen.
iDIN viamijnbank: robuust, veilig en voordelig
Digitaal ondertekenen; juiste bewijskracht
Het is de hoogste tijd voor de digitale handtekening. iDIN als verificatiemethode voor het digitaal ondertekenen. Laat de ondertekenaar zich identificeren bij het accepteren van jouw contract of voorwaarden met iDIN. Het
is makkelijk, voordelig en rechtsgeldig. Binnen 1 minuut een contract getekend met identiteitsverificatie. De handtekening voldoet aan de wettelijke vereisten, conform eIDAS en artikel 3:15a Burgelijk Wetboek. Met onze
iDIN digitaal ondertekenen dienst verzamelt u de juiste bewijskracht.
Zeker zakendoen dankzij iDIN
Of het nu gaat om inloggen, persoonsgegevens valideren, digitaal ondertekenen of een leeftijdscontrole uitvoeren met iDIN gaat het veilig en snel. Met iDIN kan zo’n proces geautomatiseerd worden en daarom veel
efficiënter. Bovendien is je systeem niet meer vervuild met onvolledige of onjuiste data. Je beschikt met iDIN over betrouwbare klantgegevens. Ook overeenkomsten en algemene voorwaarden kunnen nu juridisch bindend
digitaal getekend worden met iDIN. Tel uit je winst!