De papieren acceptgiro tegen zijn einde

Geplaatst op

De papieren acceptgiro loopt tegen zijn einde. Afgelopen jaar werden er nog slechts 11 miljoen van verwerkt, aldus Currence. Organisaties die weinig of geen emailadressen hebben van hun klanten kunnen betaalgemak bieden door het mee printen van QR-code op de nota. De code kan gescannt worden met de scanner die alle bankapps is geïntegreerd. Zo kunnen alle klanten mee gaan met de tijd en betaalproces versnellen.

Betaalden Nederlanders in topjaar 1995 liefst 300 miljoen maal per acceptgiro en nog steeds 171 miljoen keer in 2008, afgelopen jaar was dat nog slechts 11 miljoen, aldus Currence. Dat zijn er 3,5 miljoen minder dan in 2017. Negen op de tien papieren acceptgiro’s belanden in de prullenbak: ontvangers tikken de gegevens over in hun online bankieren.

Ter vervanging van de acceptgiro sturen bedrijven en organisaties klanten steeds vaker een betaalverzoek. Dit is een responsive email met daarin een duidelijke vermelding van de rede van het betaalverzoek, het bedrag en de organisatie waaraan betaald moet worden. De eindgebruiker kan op de betaalbutton drukken en komt op de transactiepagina. Op deze pagina kan men met één touch de eigen bank selecteren en de betaling afronden. Bluem gaat nog een stapje verder door de betaalmail en transactiepagina helemaal in het teken van jouw organisatie te zetten, jouw huisstijl, jouw look-and-feel.

Voor organisaties die weinig of geen emailadressen hebben van hun klanten is er nog een tweede optie. Bluem helpt bedrijven die nog gebruikmaken van een acceptgiro betaalgemak toe te voegen in hun processen door middel van het mee printen van QR-code op bijvoorbeeld de nota. Deze code kan men scannen met de scanner die tegenwoordig in alle bankapps beschikbaar is. Via deze methode kan een factuur of nota binnen enkele seconden betaald worden. Makkelijk voor de klant en jouw organisatie.

 

Meer informatie? Neem contact op