De kracht van de combinatie

Geplaatst op

De kracht van de combinatie

Bedien klanten effectiever. Één platform meerdere digitale diensten. Waarborg klantloyaliteit en bied ondersteuning aan de volledige levenscyclus van financiële diensten die jouw klanten nodig hebben. Onderscheid je van concurrenten door innovatieve diensten te combineren en zo bijv. tot het ideale online onboardproces te komen met o.a. iDIN, IBAN-Naam Check, en de emandate.

Sinds enige tijd beginnen bedrijven het belang in te zien van het aanbieden van verschillende financiële oplossingen via één platform. Bluem kan hiermee haar klanten helpen om hun eindklanten effectiever te bedienen.

Voor Bluem is een platform waarop meerdere oplossingen kunnen aanbieden (het viamijnbankplatform) ideaal om klantloyaliteit en herhalingsomzet te waarborgen. Wij kunnen daarmee ondersteuning bieden aan de volledige levenscyclus van de financiële diensten die particulieren of bedrijven nodig hebben. Het herbundelen van financiële diensten hoeft daarmee niet ten koste te gaan van merkwaarde of dienstenstrategie. Het helpt ze om zich van concurrentie te onderscheiden en hun totale waardepropositie te vergroten.

Daarnaast helpt het herbundelen van financiële diensten bedrijven om te groeien op basis van diensten in plaats van producten, en om nieuwe markten te betreden. Naar verwachting zal de consolidatie van financiële diensten de komende jaren alleen maar toenemen, dankzij het streven van bedrijven om hun almaar groeiende klantenkring toegang te bieden tot een breder scala aan oplossingen. Zo worden onze diensten zeer regelmatig gecombineerd.

Een aantal voorbeelden:

iDIN en IBAN-Naam Check

Deze combinatie zien wij vaak in onboardingstrajecten. Laat de eindgebruiker eerst een iDIN transactie doen. Zo worden onder andere de initialen en achternaam verkregen via de bank. Deze gegevens sla je tijdelijk op, en je laat de eindgebruikers vervolgens ergens zijn of haar IBAN intypen. ‘Onderwater’ check je de IBAN en naam via onze REST API, en krijg je direct uitsluitsel over de mate waarin de opgegeven naam en IBAN met elkaar matchen, alsmede een aantal andere cruciale gegevens. De klant heeft naar zijn of haar idee slechts één transactie gedaan, maar in werkelijk is naast het delen van de persoonsgegevens ook direct de IBAN gecheckt.

iDEAL en Emandate

Een ander voorbeeld van een mooie combinatie is de samenwerking tussen iDEAL en Emandate. Bied klanten de mogelijkheid om uit meerdere betaalmethoden te kiezen. Klanten die voor gemak gaan geven eenvoudig digitaal de (zakelijke) machtiging af. Andere willen wellicht geen machtiging afgeven. Deze groep kan je goed bedienen door een gepersonaliseerde iDEAL betaalpagina voor te schotelen.

Digitaal ondertekenen en iDIN

Onze partnership met Scrive maakt het mogelijk om rechtsgeldig digitaal te ondertekenen en tegelijkertijd de identiteit van de ondertekenaar(s) vast te stellen. Dit creëert extra bewijslast. Op deze wijze hoeft er geen aparte iDIN transactie plaatsvinden, maar je voegt de stap toe op het onderteken moment, dat is voor de ondertekenaar ook het meest logische moment.

 

Meer informatie? Neem contact op of boek een demo