Online klant worden en moet zich legitimeren. Weet met wie je zaken doet.
slechts €0,099 per veilige login*
*excl. volumekorting
Met iDIN kunnen organisaties hun klanten – burgers, patiënten of huurders – goede service bieden die het gebruiksgemak verhoogt zonder consessies aan veiligheid en privacy. Er zijn veel toepassingen. iDIN wordt al gebruikt voor identificeren, inloggen, digitaal (document) tekenen of leeftijd bevestigen. Bijvoorbeeld een particulier wilt:
iDIN lijkt op de manier waarop iDEAL wordt gebruikt. Klant selecteert zijn bank en ziet in de bankomgeving welke persoonsgegevens gevraagd worden door jouw bedrijf. Na akkoord keert de gebruiker terug in de mijn-omgeving en jouw bedrijf ontvangt de gegevens. iDIN betekent een efficiëncyslag in het online identificeren met oog voor gebruiksgemak, ROI en strenger wordende veiligheids- en privacy-eisen vanuit toezichthouders. Bijvoorbeeld laat de ondertekenaar zich online identificeren bij het accepteren van je contract of algemene voorwaarden met iDIN.
iDIN biedt organisaties die zekerheid moeten hebben over iemands identiteit, leeftijd of akkoord een makkelijke manier om die te verkrijgen zonder de privacy onnodig te schenden. Nu nog vraagt een telecombedrijf een kopie paspoort waarop allerlei gegevens staan die ze niet nodig heeft. Met iDIN vraagt een organisatie alleen die persoonsgegevens uit die het nodig heeft voor de controle of administratie. Dit sluit naadloos aan op AVG richtlijn – privacy by design.
Diensten zijn online beschikbaar. Klanten kunnen steeds meer zelf regelen. Het is daarom belangrijk om de klant online goed te herkennen. Integreer iDIN in je eigen platform met onze API. Neem contact met ons op om jouw iDIN account te laten activeren en live data te ontvangen.
Het is de hoogste tijd voor de digitale handtekening. iDIN als verificatiemethode voor het digitaal ondertekenen. Laat de ondertekenaar zich identificeren bij het accepteren van jouw contract of voorwaarden met iDIN. Het is makkelijk, voordelig en rechtsgeldig. Binnen 1 minuut een contract getekend met identiteitsverificatie. De handtekening voldoet aan de wettelijke vereisten, conform eIDAS en artikel 3:15a Burgelijk Wetboek. Met onze iDIN digitaal ondertekenen dienst verzamelt u de juiste bewijskracht.
Of het nu gaat om inloggen, persoonsgegevens valideren, digitaal ondertekenen of een leeftijdscontrole uitvoeren met iDIN gaat het veilig en snel. Met iDIN kan zo’n proces geautomatiseerd worden en daarom veel efficiënter. Bovendien is je systeem niet meer vervuild met onvolledige of onjuiste data. Je beschikt met iDIN over betrouwbare klantgegevens. Ook overeenkomsten en algemene voorwaarden kunnen nu juridisch bindend digitaal getekend worden met iDIN. Tel uit je winst!
slechts €0,099 per veilige login*
*excl. volumekorting