Geplaatst op
Uitgelicht

Statement DNB: iDIN officieel compliant aan Wwft

De Nederlandsche Bank heeft vorige week publiekelijk verklaard dat eID-middelen die het niveau substantieel of hoger dragen in het eIDAS-framework, ingezet mogen worden om de identificatie te verzorgen die nodig is voor Wwft. Dit is een groot winstpunt. Al langer werd iDIN officieus erkend als betrouwbaar online identificatiemiddel, maar sinds de DNB, de toezichthouder op … “Statement DNB: iDIN officieel compliant aan Wwft” verder lezen

Geplaatst op

Vertrouwen in Incasso: Waarom SEPA-Compliance Essentieel is voor Bedrijven

In de wereld van financiële transacties is incasso een vertrouwensproduct. Het vertrouwen van klanten is cruciaal, en bedrijven die incassodiensten aanbieden, krijgen vaak een ‘carte blanche’ om betalingen te innen. Het is echter verbazingwekkend dat sommige bedrijven dit vertrouwen schaden door incasso’s uit te voeren op basis van niet-SEPA-proof machtigingen. Klantvertrouwen en SEPA-Compliance Het is … “Vertrouwen in Incasso: Waarom SEPA-Compliance Essentieel is voor Bedrijven” verder lezen

Geplaatst op

Universiteit Leiden gebruikt de IBAN-Naam check portal via Bluem.

In de voortdurende strijd tegen financiële fraude heeft de Universiteit Leiden een krachtig hulpmiddel ingezet: het online dashboard van Bluem. Dit dashboard stelt hen in staat om IBAN-Naam checks uit te voeren, wat essentieel is voor het detecteren en voorkomen van frauduleuze betalingen. In deze blogpost duiken we dieper in op hoe het gebruik van … “Universiteit Leiden gebruikt de IBAN-Naam check portal via Bluem.” verder lezen

Geplaatst op

Bluem in 2023: Sterke Groei en Uitbreiding van Diensten

Het jaar 2023 was wederom een jaar waarin Bluem Payment & Identity Services mooie groei cijfers heeft weten te noteren. Met 249 nieuw aangesloten partijen, waardoor het totaal nu op meer dan 1100 staat, heeft Bluem in totaal in 2023 28miljoen transacties verwerkt, 28% meer dan in 2022. Ook zien we gedurende het jaar een … “Bluem in 2023: Sterke Groei en Uitbreiding van Diensten” verder lezen

Geplaatst op

Bluem’s Nieuwe Diensten in 2023: Bescherming, Compliance en Efficiëntie voor Bedrijven

Het jaar 2023 stond voor Bluem onder andere in het teken van ontwikkeling. Zo hebben wij 4 nieuwe diensten uitgerold, namelijk: Centraal Curatele- en Bewinsregister check (CCBR-check) Bluem’s CCBR check biedt bedrijven een effectieve manier om kwetsbare personen te identificeren en te beschermen tegen ongewenste situaties en financiële schade. Voor slechts €0,165 per check kunnen … “Bluem’s Nieuwe Diensten in 2023: Bescherming, Compliance en Efficiëntie voor Bedrijven” verder lezen

Geplaatst op

Hoe Bluem zich onderscheidt in de markt

In de steeds evoluerende wereld van betalingsverwerking en identiteitsbeheer is het cruciaal voor bedrijven om een partner te hebben die niet alleen betrouwbare diensten levert, maar ook opvalt door zijn unieke aanbod en persoonlijke aanpak. Bluem Payment & Identity Services onderscheidt zich op verschillende manieren van andere spelers in de markt, waardoor het de voorkeurskeuze … “Hoe Bluem zich onderscheidt in de markt” verder lezen

Geplaatst op

Verbeter Uw Bedrijfsprocessen: Ontdek Onze All-in-één Oplossing

In de snel evoluerende wereld van online transacties en identificatie is efficiëntie de sleutel tot succes. Het is daarom van vitaal belang dat bedrijven beschikken over een betrouwbaar en veelzijdig platform om verschillende aspecten van hun operaties te beheren. Ons online dashboard biedt precies dat – een alles-in-één tool waarmee bedrijven eenvoudig iDEAL, machtigings– en … “Verbeter Uw Bedrijfsprocessen: Ontdek Onze All-in-één Oplossing” verder lezen

Geplaatst op

Moderniseer uw HR-processen: Van Papierwerk naar Geautomatiseerde Efficiëntie

In een tijdperk waarin technologie de norm is, blijven veel HR-afdelingen, payrollers, flexwerkers en HR-software vasthouden aan verouderde processen. Denk aan het uitwisselen van papieren contracten, kopieën van ID’s en bankpassen, en het persoonlijk inleveren van documenten. Maar waarom blijven we vasthouden aan deze ouderwetse flow als er slimmere en efficiëntere opties beschikbaar zijn? Gelukkig … “Moderniseer uw HR-processen: Van Papierwerk naar Geautomatiseerde Efficiëntie” verder lezen

Geplaatst op

Woonin verbetert processen door gebruik IBAN-Naam check

Woningcorporatie Woonin maakt gebruik van de IBAN-Naam Check voor Bedrijven om nieuwe en bestaande klanten te checken, zodat ze altijd de meest recente (klant)gegevens hebben. Herman, senior financiële administratie bij Woonin is erg tevreden over de IBAN-Naam Check: ‘’Dankzij deze oplossing weten wij zeker dat we aan de juiste persoon of organisatie betalen. Daarnaast worden … “Woonin verbetert processen door gebruik IBAN-Naam check” verder lezen

Geplaatst op

Betaalgemak voor Tevreden Klanten – Van Mossel en Bluem’s iDEAL Betaallinks

“Klik, scan en betaal met gemak – Van Mossel kiest voor de snelste weg naar tevreden klanten met Bluem’s iDEAL betaallinks. Een betaalervaring zoals het hoort: moeiteloos en razendsnel!” Snel en Gemakkelijk Betalen met iDEAL Bij Van Mossel Automotive Group begrijpen ze het belang van betaalgemak voor hun klanten. Als het grootste automotive bedrijf in … “Betaalgemak voor Tevreden Klanten – Van Mossel en Bluem’s iDEAL Betaallinks” verder lezen

Geplaatst op

Zeg vaarwel tegen de 1-cent iDEAL betaling; klantvriendelijke alternatieven

Bij Bluem streven we altijd naar betere en slimmere oplossingen voor onze klanten. Een veelvoorkomend fenomeen in de betaalindustrie is het verzoek om 1-cent iDEAL betalingen te doen, vaak voor doeleinden zoals IBAN-verificatie of het verkrijgen van een niet-rechtsgeldige machtiging. Maar laten we eerlijk zijn, dit is niet alleen een vreemde praktijk, het kan ook … “Zeg vaarwel tegen de 1-cent iDEAL betaling; klantvriendelijke alternatieven” verder lezen