Efficiëncy & gemak in automotive branche

Geplaatst op

De Automotive branche is van oudsher een branche waarin een hevige concurrentiestrijd plaatsvindt en waarin snelle innovaties elkaar opvolgen, maar toch ziet Bluem dat hier grote kansen worden laten liggen, met name in de frontoffice. Wanneer klanten bijvoorbeeld besluiten een nieuwe bolide te kopen worden ze vaak begraven in een berg papierwerk en moeten er veel menselijke handelingen verricht worden. Bluem vindt dit niet meer van deze tijd en wilt graag helpen partijen te innoveren, zo zijn er enkele succesverhalen die wij graag delen.

Zo werkt Bluem voor diverse autobedrijven zoals Volvo, Broekhuis, Wittebrug, Wassink autogroep, Stam autobedrijven en BMW. Zo is er een groot automerk waarvoor alle contracten (koop, lease, huur, verzekering) digitaal ondertekend worden door klanten en dealers en ondertekenaars tevens hun identiteit bevestigen via iDIN. Twee vliegen in één klap. Dit proces bespaart tijd, gedoe, fouten en papier.

Broekhuis is een ander voorbeeld. Zij heeft circa 60 vestigingen en vertegenwoordigen 13 merken in het volume-en premiumsegment. Naast de vestigingen biedt zij een uitgebreid diensverleningspakket aan. Samen met Bluem wordt er gezorgd voor een gestroomlijnd betaalproces middels iDEAL.

Ook dealers die bij DFM bankieren kunnen via Bluem hun klanten via iDEAL laten betalen naar hun DFM rekening (zonder tussenkomst van een derdengelden rekening). Dit is best een eye-opener voor de meeste DFM dealers, daar hun bank formeel geen iDEAL ondersteunt.

Meer informatie? Neem contact op