iDIN check voor veiligheid en gemak bij online kaartverkoop VVV-Venlo

Venlo, 9 januari 2020:

Nieuw bij VVV-Venlo:

Bij de eerste ticketbestelling op MijnVVV wordt nu gevraagd om het account te verifiëren met iDIN. Oftewel, eenmalig identificeren met de bankgegevens, zodat VVV gegarandeerd is van de juistheid van de NAW-gegevens. Dit komt de veiligheid en het bestelproces ten goede.

Deze iDIN check is een nieuw product binnen de veiligheidsprocessen van VVV en geïntegreerd met het ticketingsysteem van de club, genaamd SRO. Om dit te realiseren heeft partner StadiaConnect in samenwerking met Digital Identity Service Provider (DISP) Bluem deze verificatie-optie naadloos geïntegreerd in het online kaartverkoop-proces. VVV-Venlo is de eerste club, aangesloten bij Stadia Connect, die gebruikt maakt van de iDIN-tool bij ticketing in zowel het webportaal als de app sinds eind 2019.

“Dankzij de gebruiksvriendelijke en snelle iDIN-tool van Bluem kunnen onze supporters zich nu nog makkelijker identificeren en kaarten kopen. Bovendien voorkomen we hiermee dat ongewenste gasten zich onder een valse naam bij ons registreren.”, aldus Mathijs Slaats van VVV-Venlo. “Deze tool is de volgende stap in het snel en veilig online kaarten kopen, waar onze partner StadiaConnect ervoor heeft gezorgd dat dit naadloos is geïmplementeerd in onze app en het online ticketingsysteem.”

Tom van Beem van Stadia Connect: “met behulp van iDIN creëren wij een nog veiligere omgeving voor de voetbalfans. Kaarten kopen op andermans – niet bestaande – naam is verleden tijd. Met de module van Bluem bieden wij nu een iDIN-verificatie aan in zowel de app als het onlinesysteem van VVV-Venlo. Wij verwachten dat vele clubs snel zullen volgen.” 

Zie video VVV-iDIN: https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=VF2OGwPqctM&feature=emb_logo

Hoe werkt de iDIN check bij VVV-Venlo?
Met iDIN deelt de consument gemakkelijk en veilig online gegevens met de club. Zo is online identificatie nu zowel betrouwbaar als gebruiksvriendelijk. Met de iDIN check worden de bij een account ingevulde gegevens gecontroleerd met de bij de bank bekende gegevens (naam, adres, geslacht en geboortedatum). Steeds meer voetbalclubs maken gebruik van de iDIN check bij online kaartverkoop in verband met de veiligheid.

iDIN kaartverkoop met StadiaConnect, 4 eenvoudige stappen:

  1. In de MijnVVV-omgeving of op de ticketshop word je bij het kopen van tickets of een Clubcard gevraagd om je account met iDIN te verifiëren;
  2. Je wordt naar het iDIN-startscherm van jouw bank geleid, en logt in;
  3. Je ziet de gegevens die VVV nodig heeft en klikt op akkoord verstrekking;
  4. Je wordt teruggeleid naar je MijnVVV-omgeving; Het kaartverkoopproces daarna blijft onveranderd. Jij kunt nu kaarten kopen!

iDIN werkt ook via de VVV-Venlo app. Voordat men kaarten kan kopen via de app, vraagt VVV-Venlo eerst om de account met iDIN te verifiëren. Men kan dus ook eenvoudig tickets met iDIN via de app kopen. Dit is uniek in de Nederlandse voetbalwereld, meer clubs zullen dit voorbeeld naar verwachting snel volgen.

Waarom VVV-Venlo voor iDIN kiest?
De vraag is nu waarom VVV-Venlo haar supporters vraagt eenmalig in te loggen met iDIN. Dit omdat ze het kaartverkoopproces makkelijker en veiliger willen maken. Zo draagt iDIN bij aan:

  • Het eenvoudiger maken van het Clubcard-proces;
  • Voor een aantal thuiswedstrijden geldt een Clubcardverplichting, opgelegd door KNVB. Dat betekent dat jij een Clubcard aan moet schaffen online of naar de Fanshop moet gaan om kaarten te bemachtigen voor thuiswedstrijd van VVV-Venlo;
  • iDIN verificatie moet ervoor zorgen dat de Clubcard-verplichting bij zo min mogelijk wedstrijden geldt. In de toekomst wordt iDIN de vervanger van de Clubcard. De lokale driehoek bepaalt nu voor welke wedstrijden er een iDIN-verplichting geldt.

Doelstellingen van VVV-Venlo met iDIN
Doordat de supporter is geïdentificeerd via iDIN is VVV gegarandeerd van de juistheid van de persoonsgegevens. Hierdoor is het voor de club nu mogelijk om online kaarten te verkopen voor wedstrijden waar officieel een clubkaartverplichting geldt. Op deze manier kunnen wij een extra stukje service verlenen naar mensen die een wedstrijd van VVV-Venlo willen bezoeken zonder dat de veiligheid in geding komt.

De veiligheid van mensen in het stadion
Door middel van iDIN kunnen er geen valse gegevens meer verstrekt worden en nep-accounts eenvoudig uit VVV’s CRM van StadiaConnect gefilterd worden. Dat betekent dat VVV altijd weet wie er kaarten kopen en kan men in gevallen van onreglementair gedrag de juiste mensen achterhalen.

Minder uitsupporters in de thuisvakken
Het zal altijd zo blijven dat er enkele uitsupporters in de thuisvakken zitten, zeker bij de topwedstrijden. VVV kan namelijk aan de buitenkant niet zien of iemand uit haar regio voor de mooie club VVV-Venlo is, of toch voor een club uit de traditionele top 3. Echter probeert VVV door middel van iDIN de uitsupporters te identificeren en waar nodig ook te weren.

Over StadiaConnect

Tickets, merchandise, CRM, F&B, parking en vele andere (commerciële) tools van voetbalclubs op één plek. Juist ook voor de clubs met een minder grote organisatie, maar die wel graag online willen groeien. Door middel van een online platform voor de fan (zowel web als app) realiseert StadiaConnect in samenwerking met de clubs een groei in omzet en database en tegelijkertijd kostenbesparing. De clubs kunnen alle data in één centraal dashboard zien en daarvandaan gerichte campagnes opzetten met de beschikbare data. StadiaConnect helpt de clubs actief en zonder voorinvestering in alle digitale facetten binnen de voetbalwereld. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.

Voor meer informatie: Tom van Beem, tom@stadiaconnect.com

Over Bluem payment en identity services

Snellere betalingen, betere machtigingen en online zekerheid, dat zijn de pijlers waarin Bluem excelleert. Viamijnbank is ons platform dat omnichannel betalen, digitaal machtigen, online identificeren (iDIN), digitaal rechtsgeldig ondertekenen en IBAN-naam checks combineert. Onze processen zijn herkenbaar, duidelijk en eenvoudig. En daardoor echt conversieverhogend. Wil je weten hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen? Neem contact op of bekijk onze cases online.
 

Voor meer informatie: Rieko Kester, r.kester@bluem.nl

www.bluem.nl