iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten veilig én snel online hun persoonsgegevens kunnen delen met jouw bedrijf. Denk aan NAW, geboortedatum, geslacht, e-mail en telefoonnummer. iDIN biedt identiteitszekerheid bij onboarding, inloggen ondertekenen en meer.
Een particulier wilt bijvoorbeeld:
- online klant worden en moet zich legitimeren
- een account aanmaken bij jouw bedrijf en gebruikt iDIN voor identificatie
- veilig en hoogwaardig inloggen na identificatie voor de mijn-omgeving (aparte gebruikersnaam en wachtwoord is niet meer nodig)
- digitaal tekenen voor het aanpassen van zijn hypotheek-, leen- of verzekeringsovereenkomst (wettelijk bewijs)
- digitaal tekenen voor een adreswijziging online
- digitaal tekenen voor de activatie van een dienst
- digitaal tekenen voor de (self-service) wijziging van een abonnement
- digitaal tekenen voor het instellen van automatisch incasso
- digitaal zijn contract ondertekenen (zet je krabbel digitaal met iDIN; rechtsgeldig)
- alcohol of kansloten online bestellen en aantonen dat hij/zij 18+ is (leeftijdsverificatie)
Probeer iDIN nu gratis
De Consumentenbond heeft iDIN uitgeprobeerd bij de Belastingdienst en stelt vast dat het veilig is en makkelijk, intuïtief en snel werkt. Zeker zakendoen online: Integreer iDIN in je eigen customer journey. Neem contact op om je iDIN account te laten activeren en live data te ontvangen.
Meer informatie? Neem contact op