Grote organisaties zetten betaalverzoeken in tegen openstaande tegoeden

Betaalverzoeken worden steeds vaker in het incassotraject gebruikt voor het innen van openstaande bedragen. Weinig dingen kunnen zo vervelend zijn als een betaling willen doen en veel tijd en moeite kwijt te zijn aan het doen van deze betaling. Bedrijven en organisaties beginnen de dienst echter ook te ontdekken. Omdat betaalverzoeken bij particulieren erg aanslaan, wordt ook de kracht van zakelijke betaalverzoeken duidelijk. Snel uw geld ontvangen op uw eigen rekening, terwijl uw klanten een fijne betaalervaring hebben waarin uw merk centraal staat,

Het gebruik van betaalverzoeken door grote organisaties staat nog relatief in de kinderschoenen. Vorig jaar begon de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) een proef met het betalen van achterstallig collegegeld bijvoorbeeld als gevolg van een mislukte incasso. Inmiddels gebruiken ook diverse overheidsorganisaties betaalverzoeken. De gemeente Utrecht bijvoorbeeld stuurt inwoners een betaalverzoek om een openstaande boete voor ongeoorloofd vuilnis te betalen. Zij zien het niet als primaire, maar als extra service: “Op dit moment gebruiken we betaalverzoeken als herinnering voor openstaande facturen. Mensen kunnen op deze manier via een snelle en simpele manier betalen." Het belangrijkste effect dat de toename van betaalverzoeken teweeg heeft gebracht is de manier waarop tegenwoordig naar een betaalverzoek gekeken wordt. Voorheen waren deze saai, onnodig en vooral niet gebruiksvriendelijk, maar de kijk hierop is drastisch veranderd.

 

Meer informatie? Neem contact op