1 miljoen identificaties met iDIN

Geplaatst op

Met iDIN kunnen klanten van banken makkelijk en veilig inloggen of zich online identificeren, bijvoorbeeld bij de Belastingdienst, verzekeringsmaatschappijen, hypotheek- en kredietverstrekkers, telecombedrijven, marktplaatsen en digitale ondertekendiensten. Iedereen die internetbankiert kan iDIN direct gebruiken, op alle websites die het aanbieden.

Wachtwoorden grote bron van ergernis

Marktonderzoeksbureau Perspective vroeg ruim 2000 Nederlanders naar hun ervaringen met de bescherming van hun online gegevens. Driekwart van de ondervraagden gaf aan dat het een hekel heeft aan het steeds opnieuw moeten bedenken van een nieuw wachtwoord voor een nieuwe online registratie bij een bedrijf of instelling. Vier van de tien zeggen daardoor onveilige wachtwoorden te gebruiken.

Bij gebruik van iDIN om in te loggen, zijn nieuwe inlognamen en wachtwoorden niet nodig. De klant logt in met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van zijn eigen bank, dezelfde inlogmiddelen die hij of zij gebruikt voor iDEAL en internetbankieren.

Voordelen

  • Makkelijk en veilig online identificeren.
  • Met de vertrouwde inlogmethode van uw bank.
  • Eén manier van inloggen bij bedrijven en instellingen.
  • Geen aparte gebruikersnamen en wachtwoorden meer onthouden.
  • Zelf invullen van persoonlijke gegevens is niet meer nodig.

Snel starten.
Bluem zorgt voor de connectie van uw (portal) systeem met iDIN. Dit is eenvoudig. iDIN kunt u inzetten voor meerdere toepassingen. Bijvoorbeeld in het online contracteren van klanten, het periodiek valideren van persoonsgegevens en het inloggen/aanmaken van een account op een online klantportaal. Kortom; iDIN voldoet als identificatiemiddel voor diensten die vragen om een substantieel of hoog betrouwbaarheidsniveau. 

Download de iDIN productleaflet van de Betaalvereniging Nederland

Neem contact op met ons voor meer informatie

Bron: iDIN.nl (betaalverening Nederland)